2020. március 26., csütörtök

Zoli-matematika 2020.03.27. péntek

Zolika!

A mai matematika feladataid eleje ugyanaz mint a többiekében a kékkel írt feladatok. Kérlek kattints át a többiek matekjához!

A gyakorló feladatok után jönnek a te saját feladataid. Egy kis geometria, ezt te szereted!
A munkafüzeted II. kötetében a 10-11-es oldalt szeretném hogy megold.

Ehhez adok egy kis magyarázatot

párhuzamos egyenes: két vonal  ( a és b)amely minden pontja mindig azonos távolságra van egymástól, a két vonal soha nem metszi egymást.
Képtalálatok a következőre: párhuzamos egyensesk
metsző egyenes: ha két egyenesnek  (a és b ) egy közös pontja van, ezt hívjuk metszéspontnak.


Képtalálatok a következőre: metsző egyenesek

Jó munkát kívánok!                                                     Nóra néni

Hittan gyermekbiblia

Hittan

Gyermekbiblia

Kedves Gyerekek! 

A következő hetekben egy telefonos applikáció segítségével megismerünk 41 bibliai történetet. 
Első feladat: töltsd le a telefonra az alkalmazást!


Ezen a héten az első két történetet nézd meg, végezd el a feladatokat. Hány kincset gyűjtöttél össze?
1. Kezdetben
2. Az első bűn
Szeretnék kérni visszajelzést, hogy boldogultatok.
Áldás, békesség!
Ildikó néni

Matematika 2020.03.27. péntek

Kedves gyerekek!
Matematika feladatokkal fogjuk most gyakorolni az eddig megszerzett tudásotokat!
Ardián és Mili, Feri, Zoli! 
A ti feladatotokat kékkel fogom írni!
1. feladat
Írd le a füzetedbe az itt olvasott számokat!
a, hetvenöt                                                           a, ötszázhetvenöt
b, negyvenkettő                                                   b, négyszáznegyvenkettő
c, harmincnégy                                                    c, hétszázharmincnégy
d, ötvenkilenc                                                      d, százötvenkilenc
e, nyolcvanhét                                                     e, ötszáznyolcvanhét
f, harminc                                                            f, hétszázharminc
g, tizenkettő                                                         g, nyolcszáztizenkettő
h, huszonhat                                                         h, hétszázhuszonhat
i, harmincnégy                                                     i, kilencszázharmincnégy
j, huszonhárom                                                    j, hatszázhuszonhárom

2. feladat  Adri, Mili, Feri, Zoli! Ti is csináljátok!
Írd le az 1. feladat számait csökkenő sorba!

3. feladat
Folytasd a számsorozatokat! Írd fel a számok fölé a szabályt! Az utolsó feladatnál figyelj!

a, 27  32  37  __  __  __  __  __ __ __
b, 43  47  51  __  __  __  __  __  __  __
c, 74  71  68  __  __  __  __  __  __  __
d, 25  30  33  38  41  __  __  __  __  __  __

a, 74  85  96  ____  ___  ___  ___  ___  ___ 
b, 157   164  171  ___  ___  ___  ___  ___  ___  
c, 256  250   244   ____   ___   ___   ___   ___   ___
d, 324   334   341   351   358   ___   ___   ___   ___   ___   ___

4. feladat
Számolási gyakorlatok a tankönyv 49-50-51. oldalán!

Adri, Mili, Feri! Ezt ti oldjátok meg a füzetbe!

Képtalálatok a következőre: feladatlap műveletek ezres számkörben

Képtalálatok a következőre: feladatlap műveletek ezres számkörben

Jó munkát kívánok!                                                    Nóra néni

Magyar nyelv és irodalom 2020.03.27. péntek

Kedves gyerekek!
Elérkezett a 2. hetünk utolsó napja. Nagyon ügyesen tanultok otthon a szüleitekkel. Büszke vagyok rátok!

1. feladat

1. Olvasd el a mesét! Oldd meg a feladatokat!

A hétalvó malac

Murci, a malac nem bírt reggel felkelni. Ébresztőórája hangosan
csengetett hétkor, de Murci nem hallotta.
Nyolckor beröppent a tanyaudvarról a kakas, felszállt az ágy fejére,
és fél órán keresztül kukorékolt, olyan hangosan, ahogyan a torkán
kifért. Murci malac mégsem ébredt fel.
– Hadd, próbáljam meg én is - mondta a bagoly, és kilenctől tízig
huhogott.
– Akkor hazarepült, hogy estig aludjon.
Hát Murcit nem lehet felkelteni.
Tizenegy órakor az öreg, szürke szamár dugta be a fejét a hálószoba
ablakán.
Fülsiketítően iázott Murci fülébe; végül a többiek arra kérték, hagyja
már abba!
Hogy alhat Murci ekkora lármában? Hát már sosem fog felébredni?
Tizenkét órakor azt mondta a gazdasszony:
– Én tudom, mitől ébred fel Murci.
Kinyitotta a szoba ajtaját és bekiáltott:
– Az ebéd tálalva!
Murci abban a szempillantásban felébredt, és kirohant ebédelni.
Ugye, most már te is fel tudnád kelteni a hétalvó malacot!

(Ann Mckie: Félszáz esti mese)

2. Sorold fel az összes szereplőt a füzetedbe!
______________ , ______________ , ______________ ,

_______________ , _______________.

3. Számozással állítsd sorrendbe az eseményeket és úgy írd le a füzetedbe!

___ A szamár és a bagoly sem jár sikerrel.

___ Murci órája hiába csörög.

___ A kakas nem tudja felkelteni.

___ A gazdasszony tudja a megoldást.

4. Készíts meseillusztrációt a füzetedbe! 

Várom a szép rajzokat és a megoldott feladatokat!    
                                                                Nóra néni




Mili, Zoli Magyar nyelv és irodalom 2020.03.27. péntek

Sziasztok Fiúk!
A mai magyar óra feladatai a következők lesznek nektek:
1. feladat
Az itt látható fotóról írj 10 szókapcsolatot. Ilyenre gondolok: pl.: sok gyerek, nagy lovarda stb.


2. feladat
Válaszolj egész mondatban a füzetedbe az alábbi kérdésekre!

1. Melyik iskola diákjait látod a képen?
2. Hogy hívják a lovas terapeutát?
3. Hol található az iskola, akiknek ők a diákjai?
4. Írd le 4 diáktársadnak a nevét!

3. feladat
Az olvasókönyved II. kötetét nyisd ki a 18. oldalon. Itt kérlek olvasd el Kányádi Sándor: Tavaszkeresők című történetét. Ez a történet két fiúról, a tavaszról, a tavasz megkereséséről szól. Kedves, aranyos kis történet. Jó olvasást kívánok nektek!

4. feladat
Miután elolvastad a történetet kérlek oldd meg a munkafüzet 11. oldalán a hozzá tartozó 1-2-3-as feladatot!

Szorgalmi feladat:
Keress információt az interneten Kányádi Sándorról és írj róla legalább 5 mondatot.


Büszke vagyok rátok fiúk a sok tanulás miatt is!                   Nóra néni



 


Környezetismeret 03. 26. csütörtök


Drágáim!

A mai órát néhány találós kérdéssel kezdjük.

Kérlek, ha kitaláltad a megfejtést, rajzold le a füzetedbe egymás alá őket! Hagyj fölül egy kis helyet, mert később felírjuk az óra címét is!

1. Két szomszéd lakik egymás mellett,
mindenkit látnak, csak egymást nem láthatják.         
Ha tükörbe pillantasz, megtalálod.  

2. Az alakja változatos, 
két kis lyuka használatos. 
Nem jó, mikor nagyon tele, 
más dolgába ne üsd bele! 

3. Girbe-gurba tekervényes, 
a zajokra nagyon kényes,
Jobbról, balról hírt hoz neked, 
megkönnyíti életedet.      

4. Vörös udvarban vörös komondor.

5. Egymás mellett öt lakó,
Hüvelyk után mutató,
Középsőnek a gyűrűs a párja,
A sort végül a legkisebb zárja.

(Megfejtés: 1.: szem, 2.: orr, 3.: fül. 4.: nyelv, 5.: kéz)

Most nyisd ki a munkafüzetedet a 65. oldalon, és olvasd el a mai óra címét. Másold be a füzetedbe! Ugye ismerős? Már tanultunk róla egészségnevelés órán is.

Akinek nincs könyve, itt egy kis segítség:



Oldd meg az 1-es, és a 3-as feladatot!

Kérlek, az alábbi állításokat írd le a füzetedbe, a megfelelő rajzok mellé:
- A fül a hallás érzékszerve.
- A szem a látás érzékszerve.
- A bőr a tapintás érzékszerve.
- Az orr a szaglás érzékszerve.
- A nyelv az ízlelés érzékszerve.

A végére pedig hoztam egy kis játékot:


Ügyesen dolgoztatok, további szép napot kívánok: Kati néni