2021. március 11., csütörtök

Matematika 03. 11. csütörtök

 Kedves Gyerekek!

Ma is csoportokban fogunk dolgozni. 

Kezdjük a R.A, T.B. csoportjával. Végezzétek el a műveleteket!

Bemelegítés képpen :


A számszomszédokat nem lehet megunni. :)

A végére egy kis nehezítés:

Jöhet az a csoport, amiben P.L., Gy.A., F.Z.L. van. A feladat itt is az, hogy végezzétek el a műveleteket, próbáljátok megbecsülni:





A többieknek is egy kis összeadás, kivonás gyakorlása. Ellenőrizd is le, a tanult módon! Ha nem emlékszel, hogy hogyan csináltuk az ellenőrzést, segítenek a színes nyilak, hogy mit hová kell írni, de kérheted a szüleid segítségét is. Becsülni nem muszáj. :)







Magyar nyelv és irodalom 03. 11. csütörtök

 Kedves Gyerekek!

A héten ma van az utolsó magyar óránk, viszont ez dupla, ezért egy kicsit sok lesz. :)

A feladatokat MINDENKINEK el kell végezni, kivéve T.B. és R.A. Nekik a végére teszem a feladataikat.

1., Kezdjük egy kis szövegértéssel. Nyisd ki az olvasókönyvedet a 46-47. oldalon! Olvasd el a Velünk élő népek című olvasmányt végig, legalább 3-szor! Akinek esetleg nincs otthon ez az olvasókönyve, itt egy kis segítség:



2., A következő feladatod az lesz, hogy a munkafüzet kérdéseire válaszolj! Nyisd ki a szövegértés munkafüzetedet a 24. oldalon, és válaszolj a kérdésekre! Akinek nincs otthon ez a szövegértés munkafüzet, az a füzetbe dolgozzon.
Segítségül itt van:


3., A következő óránk nyelvtan óra lesz. Vedd elő a nyelvtan füzetedet, és másold bele az ellentétpárokkal kiegészített szöveget! Tudod, azt szeretem, ha szépen írsz! :)

4., Válassz ki egy ellentétpárt, és írj vele mondatot!

5., Pótold a megfelelő betűt, és másold le a szavakat a füzetedbe. 
6., Három szót válassz ki, és írj három mondatot! 

Köszönöm szépen mára ennyi! :)


R.A, T.B.

1., Nektek is egy kis olvasás jön!



2., Az aláhúzott szavakat másold le a füzetedbe!
3., Mondd ki a szavakat! Tapsold le a szótagokat!



4., Olvassunk tovább! A pirossal bekarikázott szavakkal mondj egy-egy mondatot!

5., Olvasd el a mondatokat, majd számold meg, hány szóból állnak! A pirossal aláhúzottakat másold le a füzetedbe!


6., Mondd ki és tapsold a szótagokat!


7., Olvasd el, és mondj mondatot!


8., Ez az utolsó olvasási gyakorlat. :)

Köszönöm szépen mindenkinek a munkáját! Jó pihenést kívánok! Kati néni











Testnevelés

 Sziasztok!

A csütörtöki feladat az lesz, hogy pörgesse meg mindenki összesen 3x a lentebb elhelyezett linkre kattintva a szerencsekereket és lássuk ki mit fog pörgetni. Az adott mozgásformát 25x ismételd meg. Sok szerencsét és erőt! 

Szerencskerék


Péntek:

Ha lehetőséged van akkor menj ki a szabadba és bringázz egy nagyot, próbálj akár új helyeket felfedezni bringán a városban vagy faluban, ahol korábban esetleg még nem jártál. A megtett távot (kb) majd kérlek írjátok meg a messenger osztálycsoportjában! Ne feledjétek hétfőn szünet van, így majd csak kedden kaptok új feladatokat.

ui. ha esetleg nincs biciklid akkor kérlek sétálj egy nagyot, akár kutyát sétáltatva.


Szép hétvégét!

Egészségnevelés 03. 11. csütörtök

Drágáim!

Eljött a március. Ennek a hónapnak a témája: Apró örömök az életünkben.

Emlékeztek? Az egészségnevelés órákat mindig valamilyen vidám dallal kezdtük. 

Most is hallgassunk meg egyet:

https://www.youtube.com/watch?v=N2rc4JqDSGU

Milyen kedved lett? Ugye jó? Hogy áll a szája egy jókedvű embernek? Mondd el!

Apró örömöknek azt hívjuk, amikor egy átlagos napon valamitől kellemesen érezzük magunkat akkor is, ha az érzés csak néhány pillanatig tart.

Ilyen lehet, ha meglátjuk a barátunkat az iskola udvaron, de ilyen az is, ha megszagolunk egy illatos virágot. De ha egy jó zenét hallunk, annak is tudunk örülni. És, ha egy pihe-puha kiskutyust simogatunk? vagy egy kiscicát? Ugye milyen jó dolgok ezek?

Kérlek mutasd meg az anyukádnak vagy az apukádnak az öt érzékszervedet, amelyeknek köszönhetően élvezheted a mindennapok apró örömeit!

Ezek az érzékszervek a következők! Én felsorolom, te mutatod őket!

- A szemünk, amivel látunk.

- A szájunk, a nyelvünk, amivel érezzük az ízeket.

- Az orrunk, amivel érezzük az illatokat.

- A fülünk, amivel halljuk a hangokat.

- A bőrünk, a kezünk, amivel tapintani tudunk. 

Kérlek jegyezd meg, hogy ezek az érzékszerveink! 

Végezetül hallgassatok meg még egy dalt:

https://www.youtube.com/watch?v=16AeojRAnXY

Puszillak benneteket: Kati néni


Történelem 03. 11. csütörtök

 Kedveseim!

Folytatni fogjuk tovább a magyarok történetét, de először ismerkedjünk meg azokkal a népekkel, akik előttünk itt laktak hazánk területén.

1., Olvasd el a történetüket!




Itt egy olyan S alakú csat, amiről az előbb olvastál:





2., Vedd elő a füzetedet, és a pirossal aláhúzott részt írd le vázlatnak, majd tanuld is meg! 
Középre írd fel az óra címét: A Kárpát-medence a honfoglalás előtt.

3., Nézd meg, milyen lehetett egy honfoglalás-kori falu! 
Kattints a következő linkre, majd keresd meg a videók között: Árpád-kori falu

https://www.mozaweb.hu/lexikon.php?cmd=getlist&let=VIDEO&sid=TOR&pg=2


Köszönöm szépen, jövő héten folytatjuk! Kati néni

Délután 03. 11.-12. csütörtök-péntek

 Kedveseim!

Ma folytatjuk a tegnap elkezdett munkát a matematika füzetbe. Ez itt most két napos házi feladat lesz, de elvégezhető egy nap alatt is. :)

Ugye ez mindenkinek kész van?


Ha ez kész van, vegyél elő kék, piros, zöld és barna színest!
Ezt másold be a füzetedbe, az előző alá, pontosan ugyan így! Ugye látod, hogy minden sorban az első szám az kékkel van írva, azután jön egy halvány zöld négyzet, utána lehet grafittal írni, és a végére egy színes pöttyöt kell tenni. A zöld négyzetbe majd zölddel írd be a számot, ha kiszámoltad.


Ha ezzel kész vagy, akkor eldöntheted, hogy holnap számolod ki, vagy még ma megoldod a feladatot.
Ha holnap számolod ki, akkor is ide írom, hogy mit kell csinálnod!

1., Számold ki, és írd a zöld kis négyzetbe a megoldást, zölddel!
Pl.: 4-szer valamennyi, az 24. Ha jól számoltál, akkor tudod, hogy 4-szer 6, az 24. 

2., Na most megkeresed a kék számok közül a 4-et, majd felfelé lépsz 6-ot, (mert a megoldás a 4-szer 6 volt) és azt a négyzetrácsot beszínezed barnára (mert barna pöttyöt kellett tenni utána). Így:

3., A következő: 5-ször valamennyi, az 35. Ha jól számolsz, akkor azt kell kapnod, hogy 5-ször 7, az 35. 
Ez azt jelenti, hogy a kék 5-nél felfelé lépsz 7-et, és azt a négyzetet zölddel színezed be, mert a művelet végére zöld pöttyöt tettünk. Így:


4., És így megoldod az összes feladatot, figyelmesen!
5., Ha jól számoltál, és jól színeztél, egy jelképnek kell kijönnie március 15.-e alkalmából.
6., A megoldást fényképezd le nekem!


Jó szórakozást kívánok! Kati néni