Drága Babáim!
A mai matematika órán az írásbeli összeadást fogjuk gyakorolni. Ugye ez nem olyan nehéz feladat. Remélem mindenki ügyesen meg tudja oldani.
1. feladat
Alkoss a füzetedbe 2 vagy 3 jegyű számokat az alábbi számjegyekből! Számjegyeket ismételni is szabad! Legalább 7 számot írj!
7 5 4 2
2. feladat
Melyik számra gondoltam?
* 6 t és 4 e alkotja.
* 68 nagyobb tízes szomszédja
* 55 kisebb tízes szomszédja
* nagyobb szomszédja a 74
* kisebb szomszédja a 71
* 38-nál 6-tal több
* 69-nél 7-tel kevesebb
3. feladat
A 2. feladat számaihoz adj 23-at. Írd le írásbeli összeadásként a füzetedbe! Ez 7 db összeadás.
4. feladat
https://learningapps.org/3316930
https://learningapps.org/2034762
https://learningapps.org/3434980
5. feladat
Végezd el a zöld gyakorló 86. oldalán az 1-2-3. feladatot!
Nagyon ügyesen dolgozol! Puszillak: Nóra néni
2020. április 22., szerda
Magyar nyelv és irodalom MINDENKINEK 2020.04.23. csütörtök
Kedves Gyerekek!
A mai magyar órán a szövegértést fogjuk gyakorolni.
1. feladat
Olvasd fel szép hangosan a mesét! Figyelj a hangsúlyos, pontos olvasásra!
A mai magyar órán a szövegértést fogjuk gyakorolni.
1. feladat
Olvasd fel szép hangosan a mesét! Figyelj a hangsúlyos, pontos olvasásra!
Anasztázia és Dávid
Anasztázia öccse, Dávid vadász volt. Egy nap úgy megbetegedett, hogy
nem tudott felkelni az ágyból. Hát Anasztázia fölkapaszkodott az égbe,
hogy a Naptól kérjen segítséget. A felhő szélén egy öregasszonnyal
találkozott. Megkérdezte tőle:
– Hogy jutok el a Naphoz?
– Én az anyja vagyok – mondta az asszony. – Miben segíthetek?
Anasztázia elmesélte az öccse betegségét, mire az öregasszony így felelt:
– A fiam, a Nap nem nagyon kedveli az embereket, de én majd söprűvé
változtatlak, és a sarokba támasztalak. Mikor hazajön a fiam, a Nap,
kikérdezem a dologról.
Amikor a Nap hazaért, az anyja megkérdezte:
– Mondd, kisfiam, jól viselkedtek az emberek?
– Egy Dávid nevű vadász kivételével – felelte a Nap.
– Mert ez a Dávid akkora zajt csapott a puskájával, hogy felbosszantott.
Meg is kellett babonáznom, hogy csendben maradjon. De ne aggódj,
Anya, ha a fiú tizenhét napig egy sötét szobában marad, meggyógyul.
Ahogy a Nap nyugovóra tért, az anyja visszaváltoztatta a söprűt
Anasztáziára, és a lány visszatért a földre. Dávidot meg tizenhét napig egy
sötét szobában tartotta, és az öccse meg is gyógyult. És hogy a Nap még
egyszer méregbe ne guruljon, Anasztázia eldugta a puskát. Dávid meg
csendesebb foglalkozást választott, és élete egészséges maradt.
(orosz népmese)
2. Sorold fel a füzetedbe a szereplőket!
3. Igazak (I) vagy hamisak (H) a következő állítások?
…… Anasztáziának a Nap anyja segített.
…… Dávid nem viselkedett jól, ezért a Nap megbabonázta.
…… Dávidot bátyja tizennégy napig egy sötét szobában tartotta,
hogy meggyógyuljon.
4. Feladat
Válaszolj a kérdésekre a meséből!
Ki betegedett meg?
Hova kapaszkodott fel Anasztázia?
Hol találkozott az öregasszonnyal?
Mit kérdezett Anasztázia az öregasszonytól?
Ki volt az öregasszony?
Mivé változtatta Anasztáziát?
Miért változtatta át az öregasszony a lányt?
Miért babonázta meg a Nap Dávidot?
Miért dugta el Anasztázia a puskát?
Hogyan maradt egészséges Dávid?
5. feladat
Készíts meseillusztrációt !
6. feladat
Fogalmazd meg, mi tetszett a mesében?
Nagyon ügyesen tanulsz és én ennek nagyon örülök!
Puszillak: Nóra néni
Komplex gyp. fejl. 04.22.
Sziasztok!
Egy kis gyakorlásra hívlak titeket!
Rendezd sorba
ABC
Betűrend zöldség, gyümölcs
Árnykép párosító
04.22. Ének
Kedves gyerekek!
A mai órán A Leesett a makk a fáról c. dalt ismételjük át.
Leesett a makk a fáról,
Most jöttem meg a tanyáról.
Ingem, gatyám de szennyes
Magam vagyok szerelmes.
Most jöttem meg a tanyáról.
Ingem, gatyám de szennyes
Magam vagyok szerelmes.
Leesett a makk a fáról,
Most jöttem meg a tanyáról,
Ingen, gatyám eladom,
Mégis megházasodom.
Énekeljétek el a dalt 3-szor!
Tapsoljátok hozzá a dal ritmusát!
Táncoljatok a dalhoz csárdást! Egyet jobbra, egyet balra.
Zenehallgatás:
Jó munkát!
Mili, Zoli- Környezetismeret 2020.04.22. szerda
Kedves fiúk!
A mai természetismeret órán még mindig a Kisalföldről fogtok tanulni!
1. feladat
Mutasd meg a térképeden hazánk nagytájait. A Dunát és a Tiszát folyás irányában Északról Dél felé mutasd ( fentről lefelé).
2. feladat
Olvasd el a tankönyved 20. oldalán a 3-4. részt ahol a Kisalföld időjárásáról és mezőgazdaságáról tanulsz.
3. feladat
Nézd meg ezt a kisfilmet a Fertő tóról!
https://www.youtube.com/watch?v=FdfaiEey__M
4. feladat
Nézd meg a tankönyved képeit a 21. oldalon.
5. feladat
Az internet segítségével végezd el a 2 szorgalmi feladatot amit a méhecske jelöl a Tk. 21. oldalán.
Készíts plakátot képekkel és információkkal ami a Fertő tavat mutatja be!
Jó munkát kívánok! Nóra néni
A mai természetismeret órán még mindig a Kisalföldről fogtok tanulni!
1. feladat
Mutasd meg a térképeden hazánk nagytájait. A Dunát és a Tiszát folyás irányában Északról Dél felé mutasd ( fentről lefelé).
2. feladat
Olvasd el a tankönyved 20. oldalán a 3-4. részt ahol a Kisalföld időjárásáról és mezőgazdaságáról tanulsz.
3. feladat
Nézd meg ezt a kisfilmet a Fertő tóról!
https://www.youtube.com/watch?v=FdfaiEey__M
4. feladat
Nézd meg a tankönyved képeit a 21. oldalon.
5. feladat
Az internet segítségével végezd el a 2 szorgalmi feladatot amit a méhecske jelöl a Tk. 21. oldalán.
Készíts plakátot képekkel és információkkal ami a Fertő tavat mutatja be!
Jó munkát kívánok! Nóra néni
Testnevelés 2020.04.22-24.
Április 22. Szerda: elméleti beadandó feladat!
Másold le az alábbi gimnasztikai szakrajzokat, majd végezd el azokat 15x egymás után a rajz alapján!
Április 23. Csütörtök: elméleti beadandó feladat, jegyre!
Végezz kutató munkát az olimpiai lángról! Válaszolj a kérdésekre!
1, Mit jelképez?
2, Mikor és hol gyújtották meg az első lángot?
3, Ki találta fel?
4, Írd le az olimpiai esküt!
Április 24. Péntek: szatyorban szökdelés
Előtte bemelegítés: helyben futás fél percig, páros karkörzés hátra, majd előre. Törzskörzés jobbra, majd balra. Térdkörzés, bokakörzés, csuklókörzés.
Magyar nyelv és irodalom MINDENKINEK 2020.04.22.szerda
Kedves Gyerekek!
A mai magyar órán a szófajokról tanultakat fogjátok gyakorolni!
1. feladat
Mondd el hangosan az ABC-t.
2 feladat
Vedd elő a kedvenc játékodat. Írj róla 5 tulajdonságot, hogy milyen. Ezután írd le, hogy miért ez a kedvenc játékod. (kerek, egész mondatba)
3. feladat
Fokozd a mellékneveket a példa szerint.
puha puhább legpuhább
csendes......
okos.....
erős....
felhős....
4. feladat
A számnevek sorszámnevet is jelölnek. Azt, hogy hanyadik helyet foglal el valaki a sorban.
1. (első), 5. ( ötödik ). Írásban ilyenkor a szám után pontot teszünk.
Írd le a füzetedbe a példa szerint!
hetedik-7. 2. - második
tizedik - __ 5. - __________________
harmadik - ___ 20. - _________________
tizennyolcadik - __ 44. - _________________
ötvenkettedik - __ 78. - _________________
harmincötödik - __ 96. - _________________
5. feladat
Gyakorolj!
https://learningapps.org/index.php?page=3&s=&category=100
https://learningapps.org/3987832
https://learningapps.org/2013482
https://learningapps.org/1988818
6. feladat
Oldd meg a munkafüzeted 56. oldalán a 7-8. feladatot!
______________________________________________________________________________
Kedves Mili és Zoli !
Az 5. feladatig ti is csináljatok meg mindent, amit a többiek!
Majd nyissátok ki a tankönyveteket a 46. oldalon, a munkafüzetet a 48. oldalon.
A mai órán a főnévre, melléknévre, számnévre rámutató szavakat vagyis a MUTATÓ NÉVMÁST fogjátok gyakorolni.
6. feladat
Olvasd fel hangosan a szabályt a tankönyved 2. pontjában a rózsaszín bekeretezett részben és másold le a füzetedbe!
7. feladat
A munkafüzeted 48. oldalán végezd el a 1-2-3-4. feladatot!
A 2. feladat megoldásához itt a példa:
kulcsot azt főnév
Ügyesen dolgoztatok gyerekek! Puszi: Nóra néni
A mai magyar órán a szófajokról tanultakat fogjátok gyakorolni!
1. feladat
Mondd el hangosan az ABC-t.
2 feladat
Vedd elő a kedvenc játékodat. Írj róla 5 tulajdonságot, hogy milyen. Ezután írd le, hogy miért ez a kedvenc játékod. (kerek, egész mondatba)
3. feladat
Fokozd a mellékneveket a példa szerint.
puha puhább legpuhább
csendes......
okos.....
erős....
felhős....
4. feladat
A számnevek sorszámnevet is jelölnek. Azt, hogy hanyadik helyet foglal el valaki a sorban.
1. (első), 5. ( ötödik ). Írásban ilyenkor a szám után pontot teszünk.
Írd le a füzetedbe a példa szerint!
hetedik-7. 2. - második
tizedik - __ 5. - __________________
harmadik - ___ 20. - _________________
tizennyolcadik - __ 44. - _________________
ötvenkettedik - __ 78. - _________________
harmincötödik - __ 96. - _________________
5. feladat
Gyakorolj!
https://learningapps.org/index.php?page=3&s=&category=100
https://learningapps.org/3987832
https://learningapps.org/2013482
https://learningapps.org/1988818
6. feladat
Oldd meg a munkafüzeted 56. oldalán a 7-8. feladatot!
______________________________________________________________________________
Kedves Mili és Zoli !
Az 5. feladatig ti is csináljatok meg mindent, amit a többiek!
Majd nyissátok ki a tankönyveteket a 46. oldalon, a munkafüzetet a 48. oldalon.
A mai órán a főnévre, melléknévre, számnévre rámutató szavakat vagyis a MUTATÓ NÉVMÁST fogjátok gyakorolni.
6. feladat
Olvasd fel hangosan a szabályt a tankönyved 2. pontjában a rózsaszín bekeretezett részben és másold le a füzetedbe!
7. feladat
A munkafüzeted 48. oldalán végezd el a 1-2-3-4. feladatot!
A 2. feladat megoldásához itt a példa:
kulcsot azt főnév
Ügyesen dolgoztatok gyerekek! Puszi: Nóra néni
Technika 04. 22.
Drágáim!
A múlt órán a fákról tanultunk, és azoknak a felhasználásáról. De mi történne, ha minden fát felhasználnánk? Bizony, nagy baj történne.
Környezetismeret órán már szó volt arról, hogy ma a Föld napja van. Kérlek vigyázz a természetre, mert a fa, nemcsak egy fa, amiből bútort lehet gyártani. A fa segít a tiszta levegő előállításában, búvóhelyet ad az állatoknak.
A mai feladat csak annyi lesz, hogy nézd meg ezt a kis mesefilmet, majd rajzolj egy képet arról, amiről szólt a mese! Rajzolhatod a környezetismeret füzetedbe is, vagy egy lapra. De szép, és igényes munka legyen!
https://www.youtube.com/watch?v=11poKyaDwaE
Várom a rajzokat!
😘
A múlt órán a fákról tanultunk, és azoknak a felhasználásáról. De mi történne, ha minden fát felhasználnánk? Bizony, nagy baj történne.
Környezetismeret órán már szó volt arról, hogy ma a Föld napja van. Kérlek vigyázz a természetre, mert a fa, nemcsak egy fa, amiből bútort lehet gyártani. A fa segít a tiszta levegő előállításában, búvóhelyet ad az állatoknak.
A mai feladat csak annyi lesz, hogy nézd meg ezt a kis mesefilmet, majd rajzolj egy képet arról, amiről szólt a mese! Rajzolhatod a környezetismeret füzetedbe is, vagy egy lapra. De szép, és igényes munka legyen!
https://www.youtube.com/watch?v=11poKyaDwaE
Várom a rajzokat!
😘
Környezetismeret 04. 22. szerda
Drágáim!
A mai környezet órán ott folytatjuk, ahol hétfőn abbahagytuk.
Tudjátok a mai dátumot? Ma 2020. április 22.-e van. Jegyezd meg, ezen a napon a Föld napjáról szoktunk megemlékezni.
Ez az óra is erről fog szólni. Játszani fogunk! Képzeld el, hogy a Föld nagy bajban van, és csak te tudod megmenteni! Ehhez szükséged lesz a füzetedre, és egy ceruzára, esetleg radírra.
1., Kérlek nyisd ki a füzetedet ott, ahol rajzoltál egy nagy Földgömböt a múlt órán! Ehhez a játékhoz lehet, hogy egy felnőttre szükséged lesz.
Kezdődjék a játék!
Arra kérlek, hogy olvasd el mindig figyelmesen a feladatot, mert másképpen nem tudod megmenteni a Földet! A játékban lesznek tanácsok, ezeket másold be a füzetedbe!
Ha megoldottál egy oldalt, akkor a Next billentyűre kattintva haladhatsz tovább. Ha szeretnél visszalépni egy oldalt, akkor a Back gombra kell kattintani.
Lesz olyan feladat, ahol a megfejtés számát fel kell jegyezned. Írd fel a füzetedbe, ahol ilyet olvasol!
Nyisd meg a következő linket, és hajrá!
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeqjHnpwEOTkzx1jBX9bvsItT_1bh4zL8l8O_BZVEvvGKk52g/viewform?fbclid=IwAR1dx5lOL7SoZ7ouirbDs--o7_g2Vjh0_tH-XeXtUsa_ycLuNHruEdgnwpY
Kérlek, a játék végén fotózd le a képernyőt, és a füzetedet, és küldd el nekem!
Köszönöm szépen! Nagyon szeretlek benneteket! Kati néni
A mai környezet órán ott folytatjuk, ahol hétfőn abbahagytuk.
Tudjátok a mai dátumot? Ma 2020. április 22.-e van. Jegyezd meg, ezen a napon a Föld napjáról szoktunk megemlékezni.
Ez az óra is erről fog szólni. Játszani fogunk! Képzeld el, hogy a Föld nagy bajban van, és csak te tudod megmenteni! Ehhez szükséged lesz a füzetedre, és egy ceruzára, esetleg radírra.
1., Kérlek nyisd ki a füzetedet ott, ahol rajzoltál egy nagy Földgömböt a múlt órán! Ehhez a játékhoz lehet, hogy egy felnőttre szükséged lesz.
Kezdődjék a játék!
Arra kérlek, hogy olvasd el mindig figyelmesen a feladatot, mert másképpen nem tudod megmenteni a Földet! A játékban lesznek tanácsok, ezeket másold be a füzetedbe!
Ha megoldottál egy oldalt, akkor a Next billentyűre kattintva haladhatsz tovább. Ha szeretnél visszalépni egy oldalt, akkor a Back gombra kell kattintani.
Lesz olyan feladat, ahol a megfejtés számát fel kell jegyezned. Írd fel a füzetedbe, ahol ilyet olvasol!
Nyisd meg a következő linket, és hajrá!
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeqjHnpwEOTkzx1jBX9bvsItT_1bh4zL8l8O_BZVEvvGKk52g/viewform?fbclid=IwAR1dx5lOL7SoZ7ouirbDs--o7_g2Vjh0_tH-XeXtUsa_ycLuNHruEdgnwpY
Kérlek, a játék végén fotózd le a képernyőt, és a füzetedet, és küldd el nekem!
Köszönöm szépen! Nagyon szeretlek benneteket! Kati néni
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)