2020. április 22., szerda

Matematika 2020. 04. 23. csütörtök

Drága Babáim!

A mai matematika órán az írásbeli összeadást fogjuk gyakorolni. Ugye ez nem olyan nehéz feladat. Remélem mindenki ügyesen meg tudja oldani.

1. feladat
Alkoss a füzetedbe 2 vagy 3 jegyű számokat az alábbi számjegyekből! Számjegyeket ismételni is szabad! Legalább 7 számot írj!

7                        5                       4                           2 

2. feladat 

Melyik számra gondoltam? 
* 6 t és 4 e alkotja.
* 68 nagyobb tízes szomszédja
* 55 kisebb tízes szomszédja
* nagyobb szomszédja a 74
* kisebb szomszédja a 71
* 38-nál 6-tal több
* 69-nél 7-tel kevesebb

3. feladat 
A 2. feladat számaihoz adj 23-at. Írd le írásbeli összeadásként a füzetedbe! Ez 7 db összeadás.

4. feladat
https://learningapps.org/3316930

https://learningapps.org/2034762

https://learningapps.org/3434980

5. feladat

Végezd el a zöld gyakorló 86. oldalán az 1-2-3. feladatot!


Nagyon ügyesen dolgozol!              Puszillak: Nóra néni

Magyar nyelv és irodalom MINDENKINEK 2020.04.23. csütörtök

Kedves Gyerekek!

A mai magyar órán a szövegértést fogjuk gyakorolni.

1. feladat
Olvasd fel szép hangosan a mesét! Figyelj a hangsúlyos, pontos olvasásra!



Anasztázia és Dávid

Anasztázia öccse, Dávid vadász volt. Egy nap úgy megbetegedett, hogy
nem tudott felkelni az ágyból. Hát Anasztázia fölkapaszkodott az égbe,
hogy a Naptól kérjen segítséget. A felhő szélén egy öregasszonnyal
találkozott. Megkérdezte tőle:               
– Hogy jutok el a Naphoz? 
– Én az anyja vagyok – mondta az asszony. – Miben segíthetek?               
Anasztázia elmesélte az öccse betegségét, mire az öregasszony így felelt:
– A fiam, a Nap nem nagyon kedveli az embereket, de én majd söprűvé
   változtatlak, és a sarokba támasztalak. Mikor hazajön a fiam, a Nap,
   kikérdezem a dologról.   
Amikor a Nap hazaért, az anyja megkérdezte:
– Mondd, kisfiam, jól viselkedtek az emberek?
– Egy Dávid nevű vadász kivételével – felelte a Nap.
– Mert ez a Dávid akkora zajt csapott a puskájával, hogy felbosszantott.
Meg is kellett babonáznom, hogy csendben maradjon. De ne aggódj,
Anya, ha a fiú tizenhét napig egy sötét szobában marad, meggyógyul.
Ahogy a Nap nyugovóra tért, az anyja visszaváltoztatta a söprűt
Anasztáziára, és a lány visszatért a földre. Dávidot meg tizenhét napig egy
sötét szobában tartotta, és az öccse meg is gyógyult. És hogy a Nap még
egyszer méregbe ne guruljon, Anasztázia eldugta a puskát. Dávid meg
csendesebb foglalkozást választott, és élete egészséges maradt.

(orosz népmese)

2. Sorold fel a füzetedbe a szereplőket! 


3. Igazak (I) vagy hamisak (H) a következő állítások?

…… Anasztáziának a Nap anyja segített.

…… Dávid nem viselkedett jól, ezért a Nap megbabonázta.

…… Dávidot bátyja tizennégy napig egy sötét szobában tartotta,
       hogy meggyógyuljon. 

4. Feladat
Válaszolj a kérdésekre a meséből!

Ki betegedett meg?
Hova kapaszkodott fel Anasztázia?
Hol találkozott az öregasszonnyal?
Mit kérdezett Anasztázia az öregasszonytól?
Ki volt az öregasszony?
Mivé változtatta Anasztáziát?
Miért változtatta át az öregasszony a lányt?
Miért babonázta meg a Nap Dávidot? 
Miért dugta el Anasztázia a puskát?
Hogyan maradt egészséges Dávid?  

5. feladat
Készíts meseillusztrációt ! 

6. feladat 
Fogalmazd meg, mi tetszett a mesében? 

Nagyon ügyesen tanulsz és én ennek nagyon örülök!

Puszillak: Nóra néni



  


Komplex gyp. fejl. 04.22.

Sziasztok!

Egy kis gyakorlásra hívlak titeket!

Rendezd sorba

ABC

Betűrend zöldség, gyümölcs

Árnykép párosító




Bélyegző, motivációs, Szép munka! Csak így tovább! COLOP N43-kék ...

04.22. Ének



                                          Kedves gyerekek!


A mai órán A Leesett a makk a fáról c. dalt ismételjük át.

Leesett a makk a fáról,
Most jöttem meg a tanyáról.
Ingem, gatyám de szennyes
Magam vagyok szerelmes.

Leesett a makk a fáról,
Most jöttem meg a tanyáról,
Ingen, gatyám eladom,
Mégis megházasodom.

Énekeljétek el a dalt 3-szor!

Tapsoljátok hozzá a dal ritmusát!
Táncoljatok a dalhoz csárdást! Egyet jobbra, egyet balra.

Zenehallgatás:


                        

                                    Jó munkát!

Mili, Zoli- Környezetismeret 2020.04.22. szerda

Kedves fiúk!

A mai természetismeret órán még mindig a Kisalföldről fogtok tanulni!

1. feladat
Mutasd meg a térképeden hazánk nagytájait. A Dunát és a Tiszát folyás irányában Északról Dél felé mutasd ( fentről lefelé).

2. feladat
Olvasd el a tankönyved 20. oldalán a 3-4. részt ahol a Kisalföld időjárásáról és mezőgazdaságáról tanulsz.

3. feladat
Nézd meg ezt a kisfilmet a Fertő tóról!

https://www.youtube.com/watch?v=FdfaiEey__M

4. feladat
Nézd meg a tankönyved képeit a 21. oldalon.

5. feladat
Az internet segítségével végezd el a 2 szorgalmi feladatot amit a méhecske jelöl a Tk. 21. oldalán.

Készíts plakátot képekkel és információkkal ami a Fertő tavat mutatja be!


Jó munkát kívánok!                                                    Nóra néni

Testnevelés 2020.04.22-24.

Április 22. Szerda: elméleti beadandó feladat!

Másold le az alábbi gimnasztikai szakrajzokat, majd végezd el azokat 15x egymás után a rajz alapján!


Április 23. Csütörtök: elméleti beadandó feladat, jegyre!

Végezz kutató munkát az olimpiai lángról! Válaszolj a kérdésekre!

1, Mit jelképez? 

2, Mikor és hol gyújtották meg az első lángot?


3, Ki találta fel? 


4, Írd le az olimpiai esküt! 


Április 24. Péntek: szatyorban szökdelés

Előtte bemelegítés: helyben futás fél percig, páros karkörzés hátra, majd előre. Törzskörzés jobbra, majd balra. Térdkörzés, bokakörzés, csuklókörzés.

Feladat: Helyezz el szobádban vagy egy folyosón 5-6 darab üdítős vagy vizes palackot. Fogj egy erős szatyrot, amelynek lehetőleg jó hosszú füle van. Állj bele, majd páros lábon szökdelve haladj végig a palackok között szlalomban. Végezd ezt 4 körön keresztül.

Magyar nyelv és irodalom MINDENKINEK 2020.04.22.szerda

Kedves Gyerekek!

A mai magyar órán a szófajokról tanultakat fogjátok gyakorolni!

1. feladat
Mondd el hangosan az ABC-t.

2 feladat
Vedd elő a kedvenc játékodat. Írj róla 5 tulajdonságot, hogy milyen. Ezután írd le, hogy miért ez a kedvenc játékod. (kerek, egész mondatba)

3. feladat
Fokozd a mellékneveket a példa szerint.
puha                 puhább                     legpuhább

csendes......
okos.....
erős....
felhős....

4. feladat
A számnevek sorszámnevet is jelölnek. Azt, hogy hanyadik helyet foglal el valaki a sorban.
1. (első), 5. ( ötödik ). Írásban ilyenkor a szám után pontot teszünk.

Írd le a füzetedbe a példa szerint!
 hetedik-7.                           2. - második
tizedik - __                          5. - __________________
harmadik - ___                    20. - _________________
tizennyolcadik - __              44. - _________________
ötvenkettedik - __                78. - _________________
harmincötödik - __               96. - _________________ 

5. feladat
Gyakorolj!

https://learningapps.org/index.php?page=3&s=&category=100

https://learningapps.org/3987832

https://learningapps.org/2013482

https://learningapps.org/1988818

6. feladat
Oldd meg a munkafüzeted 56. oldalán a 7-8. feladatot!
______________________________________________________________________________

Kedves Mili és Zoli !

Az 5. feladatig ti is csináljatok meg mindent, amit a többiek!
Majd nyissátok ki a tankönyveteket a 46. oldalon, a munkafüzetet a 48. oldalon.
A mai órán a főnévre, melléknévre, számnévre rámutató szavakat vagyis a MUTATÓ NÉVMÁST fogjátok gyakorolni.

6. feladat
Olvasd fel hangosan a szabályt a tankönyved 2. pontjában a rózsaszín bekeretezett részben és másold le a füzetedbe!

7. feladat
A munkafüzeted 48. oldalán végezd el a 1-2-3-4. feladatot!
 A 2. feladat megoldásához itt a példa:
kulcsot       azt        főnév

Ügyesen dolgoztatok gyerekek!                                     Puszi: Nóra néni


Technika 04. 22.

Drágáim!

A múlt órán a fákról tanultunk, és azoknak a felhasználásáról. De mi történne, ha minden fát felhasználnánk? Bizony, nagy baj történne.

Környezetismeret órán már szó volt arról, hogy ma a Föld napja van. Kérlek vigyázz a természetre, mert a fa, nemcsak egy fa, amiből bútort lehet gyártani. A fa segít a tiszta levegő előállításában, búvóhelyet ad az állatoknak.

A mai feladat csak annyi lesz, hogy nézd meg ezt a kis mesefilmet, majd rajzolj egy képet arról, amiről szólt a mese! Rajzolhatod a környezetismeret füzetedbe is, vagy egy lapra. De szép, és igényes munka legyen!

https://www.youtube.com/watch?v=11poKyaDwaE

Várom a rajzokat!
😘


Környezetismeret 04. 22. szerda

Drágáim!

A mai környezet órán ott folytatjuk, ahol hétfőn abbahagytuk.
Tudjátok a mai dátumot? Ma 2020. április 22.-e van. Jegyezd meg, ezen a napon a Föld napjáról szoktunk megemlékezni.

Ez az óra is erről fog szólni. Játszani fogunk! Képzeld el, hogy a Föld nagy bajban van, és csak te tudod megmenteni! Ehhez szükséged lesz a füzetedre, és egy ceruzára, esetleg radírra.

1., Kérlek nyisd ki a füzetedet ott, ahol rajzoltál egy nagy Földgömböt a múlt órán! Ehhez a játékhoz lehet, hogy egy felnőttre szükséged lesz.

Kezdődjék a játék!
Arra kérlek, hogy olvasd el mindig figyelmesen a feladatot, mert másképpen nem tudod megmenteni a Földet! A játékban lesznek tanácsok, ezeket másold be a füzetedbe!
Ha megoldottál egy oldalt, akkor a Next billentyűre kattintva haladhatsz tovább. Ha szeretnél visszalépni egy oldalt, akkor a Back gombra kell kattintani.
Lesz olyan feladat, ahol a megfejtés számát fel kell jegyezned. Írd fel a füzetedbe, ahol ilyet olvasol!

Nyisd meg a következő linket, és hajrá!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeqjHnpwEOTkzx1jBX9bvsItT_1bh4zL8l8O_BZVEvvGKk52g/viewform?fbclid=IwAR1dx5lOL7SoZ7ouirbDs--o7_g2Vjh0_tH-XeXtUsa_ycLuNHruEdgnwpY

Kérlek, a játék végén fotózd le a képernyőt, és a füzetedet, és küldd el nekem!
Köszönöm szépen! Nagyon szeretlek benneteket! Kati néni