2020. május 20., szerda

Magyar nyelv és irodalom mindenkinek 2020.05.21. csütörtök

Kedves Gyerekek!

A mai  magyar órán a nyelvtan ismereteteket fogjuk rögzíteni a gyakorló feladatok által.

Jó munkát kívánok!

1. feladat
Fejezd be az  elkezdett mondatokat!

a, Azért kerestelek, mert......
b, Kerestelek, de ........

2. feladat 
Gyakorolj játékosan!

https://learningapps.org/display?v=pro0racfk18

https://learningapps.org/display?v=pvh16pu5316

https://learningapps.org/display?v=p0ty9s0qk19


3. feladat
Mit jelent az alábbi mondat? Írd le!

"Kutya kötelességed az ígéretedet betartani."
" Előveszi a jobbik eszét."

4. feladat
Alkoss mondatot a szavakból amelyek összekeveredtek. Kezd a mondatokat nagybetűvel és tedd ki a mondatvégi írásjelet!

c,   a réten,   nyúl, két,    lakmározott,    fiatal

d, a szarvasok,   közé,  állatok,   a növényevő,   tartoznak

e,   mintegy,   húst,   a hiúz,   fogyaszt,   naponta,    2kg 

Környezetismeret Milinek és Zolikának 2020. 05.20. szerda

Kedves Fiúk!

A mai környezet órán tovább folytatjuk az erdei életről tanultak pontosítását. Ma za állatokról fogunk tanulni.

1. feladat
Nyisd ki a tankönyvedet a 32-33.oldalon és a munkafüzetedet a 36-37. oldalon.

Oldd meg a munkafüzet 37. oldalán a 4-es feladat szóhálóját!

2. feladat
Nézd meg a videókat! Jegyezd meg mit tudsz meg az állatokról!

https://www.youtube.com/watch?v=MQOGY685JsM

https://www.youtube.com/watch?v=eWRWCKOdXas

Olvasd el hangosan a tankönyved 32. oldalán az 1-2. részt.

https://learningapps.org/display?v=p86i5v2hn16

https://learningapps.org/display?v=pp0cb7hvt18

3. feladat
Oldd meg a munkafüzet 36. oldalán a 2. feladatot!

Örülök, hogy ma is ügyesen tanultál!

Szeretettel ölellek: Nóra néni

Magyar nyelv és irodalom mindenkinek 2020.05.20. szerda

Drága Babáim!

A mai magyar órán folytatjuk tovább Jóság néni csokijának történetét. Jó munkát kívánok mindenkinek!

A tegnapi történet így folytatódik tovább...

Lackfi János: Jóság néni csokija 2. rész

Az osztálytársak és a hittanosok jófejek, ők is szeretik a csokit. A Vivi, a Norbi, a Kende, a Csenge, a Kevin meg a többiek. De ha ennyifelé osztom, csak egy egérpiszoknyi marad mindenkinek, az még finom se tud lenni. A Tiszi azt mondta, ne csak a feleslegből adjunk, hanem néha olyat is, amiért fáj a szívünk. Hát csokit én még sosem éreztem feleslegesnek.
Ott vannak az afrikai meg dél-amerikai gyerekek, akik éheznek, csak mire hozzájuk ér a csoki postán, rég megolvad, mert arrafelé meleg van. Persze itthoni szegény gyerekeknek is adhatnám. De akkor miért nem adom? Ha minden csokit szétosztok, én leszek a szegény gyerek, és nekem is kéne, hogy adjon valaki csokit. Vagy nagyon gyakran kell találkoznom Jóság nénivel. Aki egy csokigyár. 

1. feladat

Olvasd el hangosan a történet folytatását!

2. feladat
Válaszolj a kérdésekre!
a, Hogy hívják az osztálytársakat?
b, Mekkora csokija marad, ha mindenkinek ad belőle?
c, Mit mond a Tiszi, miből adjunk másoknak?
d, Szerinted fontos, hogy adjunk másoknak?

3. feladat
Mondd egy szóval és írd le!
pl., alma, banán, kivi----------gyümölcs

a, csoki, cukor, nyalóka, rágó ---------
b, hegedű, zongora, gitár, klarinét------
c, h, l, m, k ----------ű
d, túró, vaj, tej, joghurt---------
e, szappan, tusfürdő, dezodor, sampon-------
f, kabát, zokni, nadrág, póló------
g, papucs, cipő, szandál, csizma-------

4. feladat
Írj magadról rövid fogalmazást a kérdések alapján!

Mi a kedvenc ételed? Mit olvasol örömmel? Mi a kedvenc időtöltésed és miért? Hol lennél most a legszívesebben és mit csinálnál? 

Örülök, hogy ma is ügyesen dolgoztál!

Szeretettel ölellek: Nóra néni


Komplex gyp. fejl. 05.20.

Sziasztok!

Egy kis helyesírás vár ma Rátok!

Melyik a helyes? Válaszd ki!
fiú – fijú        dija – dia        millijó – millió        hijú – hiú        Mária – Márija
fijók – fiók      tejás – teás         dijó – dió            Júlia – Júlija      szia – szija
szíja – szía       dijadal – diadal      miatt – mijatt      viasz – vijasz  tijed – tied
miénk – mijénk      feléje – felée     kijé – kié       Beja – Bea    macija – macia

Keresd az összetartozó szótagokat! 
bá-          -lyű         zsák-        -ja          bő-         -szály        -ja          u-            -ja          -jos          sza-         fal-         göm-        -lag          fe-           fed-        -je            -ja           -je

A lenti szavak toldalékos alakjaival egészítsd ki a címeket!
születésnap, ruha, félkrajcár, kaland, napló, hét fej
A kiskakas gyémánt _____________________________________
A császár új ___________________________________________
Boribon ______________________________________________
A ________________________________ tündér
Süsü újabb ____________________________________________
Pöttyös Panni __________________________________________

Pótold a szöveg hiányzó betűit!
Hazaterelte a __uhász a nyá__at, be a karámba. Ott már várt rá a legkisebb kirá__kisasszony. Nem szólt egy szót sem, hanem elnézte a __uhászt, amint megfe__te a birkákat. A __uhász pedig az első fe__és te__el megkínálta a kirá__kisasszonyt.


05.20. ének



                                  Kedves gyerekek!

A mai órán ismételjük át amit a múlt órán tanultunk.
Új a csizmám
Hallgass meg egy másik változatot!


Remélem a dallam és a szöveg kezd ismerős lenni.
Énekeld el többször !

Feladat:
https://wordwall.net/hu/resource/2338036/%c3%baj-csizm%c3%a1m

Jó munkát!

Testnevelés 2020.05.20-22.

Május 20. Szerda

Párosítsd a fogalmakat a megfelelő mozgásformával. A bal oldal oszlopban lévő szavak mindegyikének van egy megfelelője a jobb oldali oszlopban. Kössétek össze, vagy írjátok egymás mellé a meg az összetartozó fogalmakat!

futás saroklendítéssel
fejállás
kézállás
hátrafelé futás
kiütő
zászlószerző
fejkörzés
kosárlabda
futball
felülés
fekvőtámasz
bokakörzés
plank
mocsárfogó
futóiskola gyakorlat
gimnasztika
iskolai játék
sportjáték
erősítő gyakorlat


Május 21. Csütörtök: Tabata edzés

A tabata edzés lényegét mostanra azt gondolom mindenki ismeri. Több állomáson kell teljesítened különböző gyakorlatokat. Minden állomáson 1 percig folyamatosan kell dolgoznod. Keress egy zenét a telefonodon, nézd az időt és percenként variáld az állomásokat!

1. állomás: hanyatt fekvés, biciklizés
2. állomás: felülés
3. állomás: jumping-jack

4. állomás: 4. ütemű fekvőtámasz
5. állomás: plank-fekvőtámasz
6. állomás: helyben futás saroklendítéssal


Május 22. Péntek: Labdás koordináció labdával

Tekintsd meg az alábbi videót, amelyben labdával végzett koordinációs ügyességi feladatok láthatók. Csináld meg ezeket Te is, biztosan ügyes leszel!


Sok sikert, és kellemes hétvégét kívánok Nektek!

Környezetismeret 05. 20. szerda

Kedves Gyerekek!

Ma még összefoglalunk környezetismeretből.
Kérlek a feladatokat becsülettel oldd meg!
2-2 feladat van a mezőről, vízpartról és az erdőről.

Ha megoldottad, akkor mindent tudni fogsz csütörtökre! Hajrá!


https://wordwall.net/play/958/728/276

https://wordwall.net/play/958/965/692

https://wordwall.net/play/1488/198/518

https://wordwall.net/play/1051/591/879

https://wordwall.net/play/715/104/456

https://wordwall.net/play/2016/994/419


Szeretettel ölellek benneteket: Kati néni

Technika 05. 19.


Kedves Gyerekek!

Ma közlekedünk egy kicsit :)

1., Nézd meg a képeket, majd olvasd el a sárga keretes részt!

2., A következő két kérdésekre csak szóban válaszolj!


3., Nézd meg ezt a kis mesefilmet, sokat tanulhatsz belőle!



4., Ki volt a főszereplője? 

Mára ennyi, puszillak benneteket: Kati néni