2020. április 15., szerda

AMINÁNAK-magyar, matek, környezet 2020.04.15.

Drága Amika!

Küldök neked itt feladatot. Nem kell mindet egyszerre megcsinálni.

Puszillak: Nóra néni

https://learningapps.org/2067725

https://learningapps.org/2768621

https://learningapps.org/2829795

https://learningapps.org/2705188

https://learningapps.org/2795976

https://learningapps.org/6208750

https://learningapps.org/2521631

https://learningapps.org/5910758

https://learningapps.org/9008733

https://learningapps.org/6525687

https://learningapps.org/8438942

https://learningapps.org/9112661

https://learningapps.org/6022161

https://learningapps.org/2321635

https://learningapps.org/1960715

https://learningapps.org/8751775

https://learningapps.org/2265812

Komplex gyp. fejlesztés 04.15.

Sziasztok gyerekek!

Remélem kipihentétek magatokat a szünetben és újult erővel vetitek magatokat a feladatokba!

Tudom, hogy ügyesek vagytok, így egyedül is menni fog a feladatmegoldás! :)
Szóban elég lesz megcsinálni!


1.      Írd be a kihagyott helyre a hiányzó magánhangzót!

a/ tan…skodik

b/ kult…rális

c/ t…zijáték

d/ mind…g

e/ sz … nházi (elõadás)


2.      Pótold a hiányzó mássalhangzókat!

a/ szégye…heti

b/ vi…hang

c/ ki…ebb-nagyobb

d/ lö…dös

e/ á…hatatos


3.      A kipontozott helyre j-t vagy ly-t kell írni? Egészítsd ki az alábbi szavakat! (Elõfordulhat, hogy mindkét megoldás helyes!)

a/ muszá…

b/ se…telmes

c/ fog…uk

d/ lesú…t

e/ csuk…a


4.      Az alábbi szavakat kiejtés (hallás) alapján rögzítettük. Javítsd ki újraírással a helytelenül leírt alakokat! (Lehet köztük hibátlan is!)

a/ külömbözik

b/ lesz

c/ higgyek

d/ naggyûlés

e/ kijjebb

f/ folyjék

g/ varásszó

h/ haggyuk

i/ szímpad

j/ tõzsgyökeres



5.      Melyik elválasztás a helyes? Karikázd be a jó megoldás betûjelét!
a/ me-ned-zser                                              f/ me-ne-dzser

b/ vas-u-tas                                                   g/ va-su-tas

c/ ed-dzük                                                     h/ edz-dzük

d/ bo-rért                                                       i/ bor-ért

e/ lex-i-kon                                                   j/ le-xi-kon

Ének 04.15.

 

                                      Kedves gyerekek!

Véget ért a tavaszi szünet, remélem mindenki kipihente magát. Folytathatjuk a tanulást!

A mai ének órán átismételjük a Sárga csikó c. dalunkat.
Énekeld el!

1.Sárga csikó, csengő rajta,
Vajon hova megyünk rajta?
Huzsedáré, huzsedom.

2.Majd elmegyünk valahova,
Kovács Róza udvarába,
Huzsedáré, huzsedom.

3.Betekintünk az ablakon,
Ki kártyázik az asztalon?
Huzsedáré, huzsedom.

4.Juhász Jani karosszékben,
Cigánykártya a kezében.
Huzsedáré, huzsedom.

5.Kovács Róza fésülködik,
A tükörbe biggyeszkedik.
Huzsedáré, huzsedom.

6.Ugye, Jani, szép is vagyok?
Éppen hozzád való vagyok.
Huzsedáré, huzsedom.

7.Szép is vagy te, jó is vagy te,
Csak egy kicsit csalfa vagy te.
Huzsedáré, huzsedom.

Hallgasd meg!


Minden versszak ugyanazzal a sorral végződik.
Hogyan nevezzük a versszak végén ismétlődő szöveget? / refrén/

Az elmúlt órákon átismételtük a szolmizációs hangokat.
A játékos feladat nagy figyelmet és gyorsaságot kíván. Nem baj, ha nem sikerül, ha van kedved gyakorolj!



                            Jó munkát!

Magyar nyelv és irodalom MINDENKINEK 2020. 04. 15. szerda

Drága Babáim!

Folytatjuk a tanulást, a munkát a kis Húsvéti pihenő után.

1. feladat
Figyelmesen és hangosan olvasd fel az alábbi tudnivalót. Csak utána nyisd meg a linket!

A magyar nyelvben a szavakat jelentésük szerint 4 alapszófajba tudjuk sorolni:
1. Főnév - valakinek, vagy valaminek a neve. Kérdőszava: Ki? Mi?
2. Melléknév - valakinek vagy valaminek a tulajdonságát jelöli. Kérdőszava: Milyen?
3. Számnév - valakinek vagy valaminek a számát, mennyiségét jelöli. Kérdőszavai: Hány? Mennyi? Hányadik?
4. Ige - cselekvést, történést, létezést kifejező szó. Kérdőszava: Mit csinál?

https://learningapps.org/7430015 

https://learningapps.org/3615372


2. feladat
Most egy kis helyesírás gyakorlás következik!

Amelyik szót rossz helyre húzod, azt másold le helyesen a füzetedbe!

http://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=86&select_osztaly_search=3-osztaly&select_tantargy_search=magyarnyelv&select_temakor_search=osszes-temakor

Zoli! Mili! Külön feladatot kaptok a nevetekkel ellátva! Csak azokat csináljátok meg! 

Gyerekek! Most a számnévről fogunk részletesebben tanulni.
A számnév valakinek vagy valaminek a számát, mennyiségét jelentő szó. pl. sok, öt, rengeteg, húsz, hetedik stb. Két nagy csoportja van: 1. határozott számnév ( pontosan tudjuk hogy mennyi, meg tudjuk számolni pl.: kilenc, hét, tizenegy)   2. határozatlan számnév (nem tudjuk pontosan, hogy mennyi pl.:néhány, kevés, rengeteg)

3. feladat
Nyisd ki a munkafüzetedet az 53. oldalon és végezd el az 1. feladatot!

4. feladat
A munkafüzeted 54. oldalán oldd meg a 2.3.4. feladatot!

5. feladat
Gyakorolj egy kicsit játszva!
Olvasd hangosan a szólásokat!

https://learningapps.org/9872188
__________________________________________________________________________

Zoli! Mili! Most jönnek a ti feladataitok! 

Mivel a gyakorló feladatokat megcsináltátok (1.2.) ezért onnan folytatjuk. 

A szófajok gyakorlása után a mai órán ti a névmásokról fogtok tanulni.

A névmások olyan szavak a melyek a szófajok szavait tudják helyettesíteni. A névmás helyettesítő szófaj. 

*Van ami csak főnevet helyettesít.
*Van ami főnevet, melléknevet, számnevet helyettesít.

pl: Kivel---Katival
     Mennyi---húsz
     Ő--- Sanyi
    azt---táskát

3. feladat
A nyelvtan tankönyved 44. oldalán oldd meg a 2.3. feladatot.

4. feladat
A munkafüzeted 46. oldalán oldd meg az 1. feladatot.
Ezek közül a lehetőségek közül válassz!
ő         ilyen          ennyi          hánykor

5. feladat
A munkafüzeted 46. oldalán oldd meg a 2. feladatot. A feladat "b" részében írd le a mondatokat névszók nélkül a behelyettesített szóval.
pl.: Annyi almát vettem.-------Sok almát vettem.

6. feladat
Az aláhúzott részt (fentebb amit én írtam) másold le a füzetedbe!

7. feladat

Gyakorolj! Olvasd hangosan a szólásokat!

https://learningapps.org/9872188

Nagyon ügyesek vagytok gyerekek!!!                 Puszi: Nóra néni

   








Mili, Zoli- Környezetismeret 2020.04. 15. szerda

Kedves Fiúk!

A mai órától kezdve Magyarország Nagytájairól fogunk tanulni.
Ember a természetben - 6. osztály | Sulinet Tudásbázis
Ez 6 területet érint.
1. Alföld
2. Kisalföld
3. Dunántúli-dombság
4. Dunántúli-középhegység
5. Északi-középhegység
6. Nyugat -Magyarországi- peremvidék (Alpokalja)

Ezekről a területekről fogunk tanulni bővebben.  De a legfontosabb először, hogy tudjátok a 6 Nagytáj nevét és tudjátok a térképen megmutatni.
1. feladat
A környezet munkafüzeted 76-77.oldalán lévő térképen mutasd meg a nagytájakat. Figyelj nagyon mert ki is vannak írva a nevei is. Olvass! Tájékozódj!

2. feladat
Játszunk egy picit! Jól nézd meg a fenti térképet, az fog segíteni a következő feladatban.
https://learningapps.org/2102405

3. feladat
Legnagyobb tájegységünk az Alföld. A Sió folyó vonalától a keleti határvonalig húzódik.

Olvasd el hangosan a tankönyved 18. oldalán lévő 1. szövegrészt.

4. feladat

Magyarország 2 fő folyója a Tisza és a Duna.  Az Alföldet a 2 fő folyó 3 részre osztja:
1. Mezőföld
2. Duna-Tisza köze
3. Tiszántúl

Olvasd el ezt a tankönyvedből hangosan, a 18. oldalon a 3. részben és tanulmányozd a hozzá kapcsolódó térképet is!

5. feladat
Oldd meg a munkafüzeted 20. oldalán lévő 1. feladatot.

6. feladat
A tankönyv 18. oldal lap alján olvasd el mit jelent az aszály szó.

Ezután olvasd el hangosan a tankönyvből a 4. és 5. részt, ahol megismered az Alföld időjárását és mezőgazdaságát.
7. feladat
Oldd meg a munkafüzet 20. oldalán a 3. feladatot!

Játsz még egy kicsit!
https://learningapps.org/2631512

Nagyon ügyesek és okosak vagytok fiúk!               Puszi: Nóra néni

Testnevelés 2020.04.15-17.

Sziasztok! 

A szünet utáni első napon kérlek Benneteket, hogy az alábbi feladatot csináljátok majd meg, és küldjétek el számomra. Erre jegyet fogok adni, és biztos vagyok benne, hogy mindenki nagyon ügyes lesz.

Április 15. Szerda: Táplálkozással kapcsolatos feladat

Írj 4 db fehérjedús, szénhidrátban, vitaminban és zsírban gazdag ételt!

Fehérjedús étel:


Szénhidrátban
gazdag étel:





Vitaminban
gazdag élet:



Zsírban gazdag
étel:



Április 16. Csütörtök:  Guggoló feladatok

Kérlek Benneteket, hogy indítsátok el az alábbi videót, amelyben általános bemelegítés mellett, nyújtó hatású és guggolásos feladatokat találtok. Kérlek Benneteket hajtsátok végre ezeket, amelyhez ezúton kívánok sok sikert és kitartást. J  


Április  17. Péntek

Szabad játék az udvaron! 

J Szép hétvégét!

Technika 04. 15. szerda

Drágáim!

A mai technika órán a fával és annak megmunkálásával fogunk foglalkozni.

Mielőtt hozzákezdenénk, kíváncsi vagyok, hogy ismered-e az anyagokat?

http://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=224&select_osztaly_search=1-4-osztaly&select_tantargy_search=kornyezetismeret&select_temakor_search=anyagok-korulottunk


1., El tudsz képzelni egy fenyőfát? Na és egy tölgyfát? Ugye nem is olyan nehéz. Láttál már  félbevágott fatörzset? Ha nem, nézd meg jól a képeket!

Téli foglalkozások a kertben - Iskolakert Program

Nézd meg, mennyi minden kiolvasható egy faszeletből!

Klímaváltozás | Digitális Tankönyvtár

2., Hallottál már olyan kifejezéseket, hogy puhafa, keményfa?

 A fa keménysége, a fa egyik legalapvetőbb tulajdonsága 
   Egy fa - mindenki tudja, hogyan néz ki kívülről, de kevesen tudják, mi van benne. A fa belsejében vastag falakkal rendelkező sejtek állnak, amelyek a fa tengelye mentén helyezkednek el. Ezek felelősek a fa keménységéért. 

A fák, faanyagok ilyen osztályozása elsősorban felhasználásuk szempontjából lényeges. 
Egy puhafa könnyebben megmunkálható, de kültéri alkalmazásakor fontos a megfelelő felületkezelés vagy más védelem (eső, napsütés ellen), különben nem lesz tartós a belőle készült tárgy. Puha fa pl.: a fenyő. Általában puhafából készülnek a bútoraink és a mindennapi használati tárgyaink.
A keményfák sokkal nehezebben megmunkálhatók, miután kiszáradnak, sokszor egy facsavar behajtása is kihívást jelenthet – ellenben sokkal tartósabbak. Kemény fa pl.: a tölgy. Keményfából készülhet bútor, nyílászáró (ablak, ajtó), és padló.

3., Milyen szakmákban dolgoznak fával? Mit csinál az asztalos? Mit csinál az ács állványozó?

Nézd meg a kisfilmeket:

https://www.youtube.com/watch?v=w8Ph348aN5c

https://www.youtube.com/watch?v=CTACAjWA53g

Most tekints be egy bútorgyárba, és nézd meg, hogyan készül egy szék:

https://www.youtube.com/watch?v=Ja-tQ96e6FU

4., Keress fából készült használati tárgyakat otthon, rakd egy kupacba, és fényképezd le nekem! Jó gyűjtögetést!

Puszi: Kati néni




Környezetismeret 04. 15. szerda

Kedves Gyerekek!

Remélem mindenki kipihente magát, és újult erővel veti bele magát a tanulásba! Bízom benne, hogy a szünet tartalmasan telt el, és sok új élményt tudtatok szerezni.
Már egy hónapja nem láthattunk benneteket, ezért egy picit szomorú vagyok. Viszont, ha arra gondolok, hogy milyen ügyesek, és szorgalmasak vagytok, akkor rögtön jó kedvem lesz.


A mai környezetismeret órán összefoglaljuk mindazt, amit eddig az "Egészség és betegség" című fejezetben tanultunk.

Nem lesz másra szükséged, csak a tankönyvedre és a munkafüzetedre. A munkafüzeted 71. oldalát nyisd ki kérlek, és oldd meg a játékot. Mire minden kérdésre válaszolsz, már kész is vagy az összefoglalással. Most még használhatod a tankönyvedet: ha nem tudsz egy kérdést, nyugodtan keresd ki a könyvből, a 88-97. oldalról. :)

Kérlek -bár könnyűnek látszik-, vedd a mai feladatodat is nagyon komolyan! Elég szóban válaszolni a kérdésekre, de aki a füzetbe írásban válaszol, annak írok be egy ötöst.

Jó munkát kívánok!
Szeretlek benneteket: Kati néni