2020. április 1., szerda

Mili-Zoli Környezetismeret 2020.04.02. csütörtök

Fiúk!
Ma a környezet órán a mozgást folytatjuk tovább, de most az ember mozgásáról fogtok tanulni.

Nyisd ki a környezet könyvedet az 52-53. oldalon és a munkafüzetedet az 58-59. oldalon!

1. feladat
Olvasd el hangosan az 52. oldal 1. feladatának szövegét.

2. feladat

Oldd meg a munkafüzet 58. oldalán az 1-2. feladatot.

3. feladat
Olvasd el hangosan a tankönyv 52. oldalán a 2-3. részt!

4. feladat
Az itt olvasható Jegyezd meg szöveget másold le a füzetedbe és rajzolj mellé sportoló gyerekeket!

Jegyezd meg!

                                                Az ember mozgása
Az ember mozgását a csontjaink és a hozzájuk tapadó izmaink biztosítják.
A csontokat ízületek kötik össze. A törzs váza a gerincoszlop mely csigolyákból áll. A nyaki csigolyák száma 7, háti csigolyák száma 12, ágyéki csigolyák száma 5. A csontok és az izomzat gyermekkorban fejlődik a leggyorsabban. A rendszeres mozgás erősíti.


Ügyesek vagytok fiúk!                        Puszi: Nóra néni

Matematika MINDENKINEK 2020.04.02. csütörtök

Kedves Gyerekek!

A mai matematika óra ismét a geometriai ismereteinket fogjuk bővíteni! A síkidomok kerületét fogjuk megismerni és azt, hogy miként kell kiszámolni.
De, hogy mi is a kerület?

A téglalap és a négyzetEnnek a négyzetnek az oldalainak a hossza a kerülete is egyben. Ahogyan körbekerítjük, az a kerülete.
Nézd meg ezt a kis videót is!

1.feladat

https://www.youtube.com/watch?v=_f0Y7GlNN58

2. feladat
Rajzolj a füzetedbe vonalzóval :
* egy négyzetet amelynek minden oldala 8 négyzetrácsból áll
* egy téglalapot amelynek rövidebb oldala 8 négyzetrács hosszabb oldala 14 négyzetrácsból áll.
Ezután mérd le vonalzóval a kapott síkidomok oldalainak hosszát és írd az oldalvonalra!  pl. 4 cm

3. feladat
A matek tankönyv 121. oldalán végezd el az 1-2-3. feladatot!

Zoli! A te matek könyvedbe a 146. oldalon végezd el az 1-2. feladatot!

Jó méricskélést kívánok mindenkinek!                                  Nóra néni

Magyar nyelv és irodalom 2020.04.02. csütörtök

Kedves Gyerekek!

A mai magyar órán tovább folytatjuk a tulajdonságok megfogalmazását, felsorolását.

1. feladat
Pörgess a keréken legalább négyszer! Írj 3 tulajdonságot róla!
https://wordwall.net/hu/resource/1200675/tulajdons%c3%a1gok

Mili, Zoli, Adri, Feri! Írjatok mondatot is a kipörgetett szavakkal. Igyekezzetek minél hosszabb mondatokat írni!

2. feladat

Írd a keresztrejtvénybe a szavak ellentétes jelentését!

https://learningapps.org/1835546

3. feladat

Alkoss mondatokat!
http://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=107&select_osztaly_search=3-osztaly&select_tantargy_search=magyarnyelv&select_temakor_search=mondatfajtak-szavak-szofajok

4.feladat

Nyelvtan munkafüzet 51. oldalán  5-6. feladatot oldd meg kérlek!

Zoli, Mili!
Nyelvtan munkafüzet 45. oldalán végezd el az 1-2-3. feladatot!

Nagyon ügyesek vagytok!                                        Puszi: Nóra néni

Vizuális kultúra -rajz

Kedves Szülők+ Gyerekek!

Elnézést szeretnék kérni mindenkitől egy nagyon fontos információ elmaradt!
A kész munkákat ha van közös csoport oda kérném ha nincs akkor Meg lehet találni engem a Facebookon is
, ott is elküldhetik, Név: Varga Emília, természetesen ha ott sincsenek jelen e-mailen: vargaemilia0802@gmail.com  is szívesen fogadom az elkészült gyönyörűségeket!
A másik fontos infó! Szeretném kérni ,hogy tényleg 1-2 munkát juttassanak el hozzám, mert erre tudok jegyet adni! 
Nagyon köszönöm!
Mindenkinek sok kitartást, és egészséget kívánok!
Gyerekeknek meg nagy ölelést küldök!
Szeretettel Micinéni!

Zoli, Mili-magyar nyelv és irodalom 2020.04.01.

Drága Fiúk!

A mai magyar órán nyelvtan feladatokat fogunk gyakorolni az időpont és dátum helyesírását. Tudjátok minden reggel elmondjuk a dátumot. Most a helyesírását tanuljuk meg.

1. feladat
A nyelvtan tankönyv 42. oldalán a lap alján találod ezt a szabályt!

                                                          Időpont és dátum helyesírása

A számmal írt dátumban a számok után mindig pontot teszünk (2014. 06. 11.; 2014. III. 4.). Toldalékos alakban a pontot kötőjel helyettesíti (1848. március 15-én, október 23-a, 2015-ben, 1-én vagy 1-jén). 

Ezt a szabályt másold le a füzetedbe!

2. feladat
A tankönyved 42. oldalán olvasd el az 1.feladatot figyelmesen, majd válaszolj a 2. feladat kérdéseire a füzetedbe.

3. feladat
A nyelvtan munkafüzet 44. oldalán oldd meg az 1.feladatot.

4. feladat
A mai dátumot írd le többféle képen a 44. oldal 2. feladatban.

Ügyesek vagytok fiúk!                                    Nóra néni

Komplex gyp. fejlesztés 04.01.

Sziasztok Gyerekek!

Hoztam Nektek mára is egy kis feladatot, de ezt a számítógépen játék közben kell megoldani!

Remélem tetszeni fog Nektek!

Legyetek nagyon ügyesek!

Szövegelő

öttalálat!

Tudósítás

Kincstár

ének 04.01. szerda



                                       Kedves gyerekek!

A mai ének órán az
    Ábécédé c dalt ismételjük át.

Kérlek benneteket, hogy többször énekeljétek el, mert az évnyitó ünnepségen is majd el kell énekelnünk.

Ez a dal Kodály: Háry János c. darabjában megtalálható. Emlékezzetek rá, mikor a kiskirályok Hárynak bemutatták, hogy mit tanultak az iskolában.

Á, bé, cé, dé,
Rajtam kezdé,
A nagy bölcsességet,
A nagy eszességet,
Á, bé, cé, dé,
Rajtam kezdé.

En, ó, pé, kú,
a nagy torkú.
Mind megissza a bort,
vígan rúgja a port.
En, ó, pé, kú,
a nagy torkú.

Iksz, ipszilon,
most ne sírjon!
Sőt, inkább vígadjon,
búnak utat adjon!
Iksz, ipszilon,
most ne sírjon.

Zenehallgatás:

https://www.youtube.com/watch?v=e-rCrwu7OaI

Még egy játékos ismétlő a szolmizációs hangokról:

http://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=357&select_osztaly_search=osszes-osztaly&select_tantargy_search=enekzene&select_temakor_search=osszes-temakor

Jó munkát! Nagy ölelés!

Testnevelés 2020.04.01-03.



Sziasztok! 


Mától péntekig találhatjátok itt meg a feladatokat, amelyeket kérlek figyelmesen olvassatok át. Várom a visszajelzéseket, feladatokat. Aktív és jó munkát kívánok Nektek!


Április 1. Szerda: Egy általad ismert sportág 10 szabályának leírása és elküldése. Erre jegyet fogok adni. A munkáitokat a már ismert messenger csoportba kérem, hogy töltsétek fel. Köszönöm!




Március 26. Csütörtök: Netfit: Ütemezett hasizom gyakorlat, kíváncsi vagyok mennyit bírsz megcsinálni belőle, ezért kérlek majd írd meg a csoportba. J A hozzá tartozó hanganyagot (amelynek ütemére kell végrehajtanod a feladatot, derékszögben legyenek a lábaid felhúzva) az alábbiakban linkelem.



Március 27. Péntek: Netfit: erőállóképesség fejlesztése - Tabata

Feladat: Az alábbi 4 perces edzés teljesítése


Heti kihívás: Plank (alkartámasz) szabályosan végrehajtva minimum 3 percig…akinek ez kevés annak 5 perc is lehet. Kíváncsi vagyok kinek sikerül majd! Kérlek írjátok meg, kisötöst erre is adok! Ha lehet képet is kérek.

Köszönöm!

Technika 04. 01. szerda

Kedves Gyerekek!

Emlékeztek, mit csináltunk a múlt héten?
Igen, varrtunk. Sok fényképet kaptam, amin ügyeskedtetek. Nagyon örülök neki!

Ha már ilyen ügyesek vagytok, megpróbálkozhattok a gomb felvarrásán!

Nézzétek meg az alábbi videót:
https://www.youtube.com/watch?v=U0NfbZzQvAM

Te jössz! :)
Mire lesz szükséged? Tűre, cérnára, egy kis anyagra, és egy gombra.
Kérlek, a cérnát próbáld meg te befűzni a tűbe. A csomó kötéséhez kérheted egy felnőtt segítségét.

Várom a fényképeket!
Jó munkát kívánok!
Szeretettel: Kati néni

Környezetismeret 04. 01. szerda

Kedves Gyerekek!

A mai órán az egészséges táplálkozásról fogunk tanulni.

1. Először is hallgassunk meg egy dalt!

https://www.youtube.com/watch?v=jGx_bGY2GfI

2. Miről énekelt nekünk ez a dal? Hányszor kell enni egy nap ezekből?

Játsszunk!
http://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=348&select_osztaly_search=1-4-osztaly&select_tantargy_search=kornyezetismeret&select_temakor_search=mi-kerul-az-asztalra

3. Most pedig nyisd ki a tankönyvedet a 93. oldalon! Olvasd el az 1-es feladatot, majd húzd alá a szövegben, hogy milyen eredetű lehet a táplálékunk?

4. Most nyisd ki a munkafüzetedet a 68. oldalon, és oldd meg az 1-es feladatot.

5. Végül nézd meg a munkafüzeted 2-es feladatában a táplálékpiramist. Ez az ábra mutatja meg a helyes táplálkozást. Minél feljebb haladunk a piramis csúcsa felé, azokból az ételekből egyre kevesebbet fogyaszthatunk. Kérlek, a füzetedbe rajzolj egy táplálékpiramist, a mf. 2-es feladatának a segítségével. Nem kell bele sok minden, de szép legyen (hasonlót szeretnék, mint a lenti képen)! Kérlek beszéljétek meg otthon, hogy mit látsz az alábbi képen:

7. Ha van kedved, játszhatsz is egy kicsit! Ezt a feladatot megoldhatod a hétvégén is.

http://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=349&select_osztaly_search=1-4-osztaly&select_tantargy_search=kornyezetismeret&select_temakor_search=mi-kerul-az-asztalra

Ügyesen dolgoztatok! Puszi: Kati néni

Sweetheart | Emoticon, Love smiley, Heart emoticon


Magyar nyelv és Irodalom 2020.04.01.

Drága Babáim!

A mai magyar órán a nyelvtani ismereteket fogjuk bővíteni tovább. A következő szófaj amiről tanulni fogunk a MELLÉKNÉV. Kérdőszava: Milyen? 
A melléknév valakinek vagy valaminek a tulajdonságát fejezi ki. Pl.: szép, okos, borús, gyenge

1. feladat
Pörgess a szerencsekeréken és írj az adott kezdőbetűvel tulajdonságot ami a MILYEN? kérdésre válaszolj! Dolgozz a füzetedbe és írj legalább 10 szót!
https://wordwall.net/hu/resource/807826/sz%c3%b3alkot%c3%a1s

2. feladat
A munkafüzet 49. oldalán végezd el az 1. feladatot! Vizsgáld meg a környezeted tulajdonságait!

3. feladat
A munkafüzet 51. oldalán a 3. feladatban keress mellékneveket!

4. feladat
Gyakorolj
https://wordwall.net/hu/resource/807826/sz%c3%b3alkot%c3%a1s

https://wordwall.net/hu/resource/509864/nyelvtan/mell%c3%a9kn%c3%a9v


Jó munkát kívánok mindenkinek!                                  Nóra néni