2020. április 16., csütörtök

Zolika-matematika 2020.04.17. péntek

Kedves Zolika!

A mai matematika órán gyakorlunk egy picit, hogy a hétfői matematika órán meg tudj írni egy felmérőt.
Mit szólsz hozzá?
Nem kell izgulnod, eddig is nagyon ügyesen dolgoztál, biztosan jól fog sikerülni.

1. feladat
Van egy matematikai szabály. Minden szám akkor osztható 5-tel, ha a szám utolsó számjegye 5 vagy 0. 

A felsorolt számokat írd le számjeggyel a füzetedbe. Utána karikázd be zöld színnel az 5-tel osztható számokat. Lesznek a számok között 3 és 4 jegyű számok.

hatszázhét                                                        nyolcezer-hatszáznyolcvanöt
négyszáztíz                                                      kilencezer-négyszázötvenhét
ezerkétszázötvenhárom                                   hétezer-nyolcszáztizenkettő                                 
háromezer-négyszázhúsz                                nyolcezer-ötszázhetven
ötezer-háromszázöt                                         háromezer-hétszáznegyven

Zolika! Láthatod a számok írásánál azt a szabályt, hogy a számokat 2000-ig egybe írjuk. 2000-nél nagyobb számokat kötőjellel írunk. Ezt jegyezd meg!

2. feladat
Az  1. feladat számait tedd csökkenő sorba.

3. feladat

Oszthatósági szabályok     Olvasd el!

1: Minden egész szám osztható 1-gyel.
2: Azok a számok oszthatók 2-vel, amelyeknek utolsó számjegye(egyes helyiértéken álló) osztható 2-vel.
3: Azok a számok oszthatók 3-mal, amelyeknek a számjegyeinek összege is osztható 3-mal.
4: Azok a számok oszthatók 4-gyel, amelyeknek az utolsó két számjegyéből képzett kétjegyű szám is osztható 4-gyel.
5: Azok a számok oszthatók 5-tel, amelyeknek utolsó számjegye is osztható 5-tel.
6: Azok a számok oszthatók 6-tal, amelyek 2-vel és 3-mal is oszthatóak. 


Játssz egy kicsit a számokkal!  

https://learningapps.org/2058126

https://learningapps.org/3869519

4. feladat
Végezd el a munkafüzet I. kötet 92. oldalán a 3.feladatot.

5. feladat
Számold ki a 91. oldalon a 2. feladat műveleteit!

Figyelj a műveleti sorrendre:
* mindig a zárójelben lévő műveletet végezzük el először
* ha nincs zárójel  először a szorzást és a bennfoglalást oldjuk meg utána haladunk balról jobbra a megoldásban.

Nagyon ügyes és szorgalmas vagy Zolika!

Puszi: Nóra néni







Mili, Zoli környezetismeret - 2020.04.16. csütörtök

Kedves Fiúk!
A mai környezet órán folytatjuk hazánk Nagytájainak gyakorlását, térképhasználatot és az Alföld jellemzőinek pontosítását.
Nyisd ki a könyvedet a 18-19.oldalon és a munkafüzetet a 20-21. oldalon.

1. feladat
Mutasd meg és nevezd meg hangosan a nagytájakat a 18. oldal lap tetején lévő ábra segítségével majd a te térképeden is a Mf. 76-77. oldalán.

2. feladat

https://learningapps.org/2631557

3. feladat
Másold le a füzetedbe a tankönyv 19. oldal lap alján található sárga rész szövegét. Olvasd is el hangosan, mert szeretném, hogy megtanuld!

4. feladat
A 19. oldalon a 6-7. részben olvass hangosan a nemzeti parkokról!

5. feladat
A munkafüzeted 21. oldalán 4-5-6. feladatot oldd meg. Az internetet is segítségül hívhatod a feladatok megoldásához.

Jó munkát kívánok!

6. feladat

Keresd meg a magyar nevezetességeket (hungarikumoknak nevezzük) párban! pl. makói hagyma
https://learningapps.org/6573850

Puszi: Nóra néni

Matematika-2020.04.16. csütörtök

Kedves Gyerekek!

A mai matematika órán a négyzet  és a téglalap kerületének számítását fogjátok gyakorolni. 
Itt láthatjátok hozzá a szabályokat, hogy miként kell kiszámolni.

A négyzet kerülete K = 4· a. - ppt letölteniA téglalap és a négyzet K= (a+b)*2 
Nyisd ki a matek tankönyvedet (lila) a 122. oldalon, készíts elő vonalzót és fonalat is.
1. feladat 
A tankönyv 2. feladatát oldd meg!

2. feladat
A tankönyv 3. feladatát oldd meg és használd hozzá a fenti szabályt! A becslésnél azt írd be, hogy mérés nélkül szerinted mennyi a síkidomok kerülete. A válasznál írjatok úgy mint a szöveges feladatok végén. 

3. feladat
A tankönyv 123.oldalán oldjátok meg az 1-2-3. feladatot! 

4. feladat
Egy kis gyakorlás
http://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=34&select_osztaly_search=2-osztaly&select_tantargy_search=matematika&select_temakor_search=sorozatok-szamsorozatok

http://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=98&select_osztaly_search=2-osztaly&select_tantargy_search=matematika&select_temakor_search=sorozatok-szamsorozatok

http://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=99&select_osztaly_search=2-osztaly&select_tantargy_search=matematika&select_temakor_search=sorozatok-szamsorozatok

Nagyon ügyesek vagytok! 
Puszilok mindenkit!                       Nóra néni

Zolika- matematika 2020.04.16. csütörtök

Zolika!

A mai matek órán a sorozatok folytatását és a szorzást fogod gyakorolni.
Nyisd ki a matematika munkafüzet II. kötetét a 46. oldalon. Itt oldd meg a 8-9-10.feladatot!

* a 8-as "a" és "b" feladatnál vigyázz mert 2 szabály szerint változik a sorozat.

* a 9-es feladatnál 57------*6-------________---------*8_________  itt az alsó vonalon annyival kell szorozni mint fent a két szám szorzata.

* a 10-es feladatnál egy szorzás  egy összeadással együtt alkotja  a szabályt.


Jó munkát Zolika!

Nagyon ügyes vagy!                           Puszillak: Nóra néni

Magyar nyelv és irodalom MINDENKINEK 2020.04.16. csütörtök

Drága Babáim!

Ez a szövegértő feladat mindenkinek szól. Zoli, Mili szeretném ha teljesen egyedül dolgoznátok! Tudom, hogy sikerülni fog!
Jó munkát mindenkinek!
Puszi: Nóra néni 😍😉😘

Olvasd fel hangosan a mesét, majd oldd meg a feladatokat!

Mesemorzsa

Két kicsi hangya elindult szerencsét próbálni. Mentek-mendegéltek,
fűszálról fűszálra másztak, repedésből hasadékba kószáltak. Bejártak már
vagy tíz tenyérnyi helyet, dél volt már, s még semmit se leltek.
- Enni kéne. Étlen nem lehet menni.
- Lehetni lehet, csak lassabban – fejezte be a sopánkodást a bölcsebbik
hangya. Azzal tovább mendegéltek, másztak. S egyszer csak nekimentek
egy majdnem mogyorónyi morzsának.
Pihentek egyet, s nekiláttak a hurcolkodásnak. Azaz csak láttak volna.
- Mit cipeljük a bolyba! - gondolta s mondta a ravaszabbik hangya.
- Együk meg itt helyben.
- Nem bánom, faljunk belőle, hogy kapjunk erőre -egyezett bele a
másik -, amennyit mi eszünk, meg se látszik.
- Az egészet megesszük!
- Az egészet nem lehet, nem engedi a hangyabecsület.
- Fütyülök a becsületre. Éhes vagyok, meg akarom enni a részem.
A vitatkozásra melléjük szökkent a levelibéka.
- Na, nézd csak - hümmögte -, a hangyák összekülönböztek a koszton.
- No, majd elosztom én nekik - azzal hamm, a béka bekapta a morzsát.
Azóta a hangyák, amit találnak, szótlanul hazacipelik-hordják. Haza a bolyba.
(átdolgozás Kányádi Sándor nyomán)

1.Pótold a mese megfelelő szavaival a hiányos mondatokat! Másold le!

A két kicsi hangya elindult _______________ próbálni. Egyszer csak
találtak egy _________________ nagyságú morzsát. A két hangya
azonban _______________________ a koszton. A ____________ bízták
az osztozkodást, de az ____________ a morzsát. Azóta, amit találnak,
_________________________ a hangyák. 

2 feladat
Másold ki a meséből a j és ly szavakat. Külön csoportba. Így!
j:__________________________________________ 
ly: _________________________________________ 

3. feladat
Válaszolj a kérdésekre s füzetedbe. Elég ha csak a feladat számát írod a sor elejére. 
1. Kik a mese szereplői?
2. Milyen tulajdonságok jellemzik a hangyát?
3. Milyen tulajdonságok jellemzik a levelibékát?
4. Mit jelentenek az alábbi szavak?
Írd le a szinonimáival párban a füzetedbe!
kószáltak-____________
étlen- _______________ 
sopánkodás- ________________  
boly- _________________ 

4. feladat

https://learningapps.org/1877250   Zoli! Mili! Adrián! Ferike! Írjátok le a szópárokat a füzetbe! Majd 2 szópárral alkossatok mondatokat! Összesen 4 mondatot!





Környezetismeret 04. 16. csütörtök


Kedves Gyerekek!

A mai környezetismeret órán számot fogtok adni arról a tudásotokról, amit eddig szereztetek az egészség és betegség témaköréből!
Már nem használhatod a tankönyvedet, és kérlek egyedül dolgozz!
A feladat végén az összesítést kérném lefényképezni, és elküldeni nekem.
Jó munkát kívánok!
Puszillak benneteket: Kati néni

https://wordwall.net/play/1471/799/561