Kedves gyerekek!
A mai környezetismert órán tovább folytatjuk a nagytájak tanulását!
Nyisd ki a tankönyvedet a 26-27. oldalon a munkafüzetedet a 28-29. oldalon.
1. feladat
Mutasd meg a térképen a nagytájakat!
https://learningapps.org/2102405
2. feladat
Nézd meg a kisfilmet ami a Dunántúli-középhegységről szól.
https://www.youtube.com/watch?v=w39Fb9VDaVc
3. feladat
Olvasd el a tankönyved 26. oldalán az 1-2. részt
4. feladat
Oldd meg a munkafüzet 28-29. oldalán az 1-2-3. feladatot!
Ügyesen dolgoztál mai is! Büszke vagyok rád! Nóra néni
2020. május 4., hétfő
Zolika matematika 2020. 05.04. hétfő
Kedves Zolika!
A mai matematika órán az írásbeli szorzás gyakorlása lesz a feladat.
Nagyon ügyesen számolsz!
Csak így tovább!
Büszke vagyok rád! Nóra néni
1. feladat
Végezd el a gyakorló feladatokat!
https://learningapps.org/2553413
https://learningapps.org/4454536
https://learningapps.org/4082166
https://learningapps.org/4010440
2. feladat
Számold ki a matematika gyakorló II. 34. oldalán a 12. feladatot!
Jó munkát kívánok!
A mai matematika órán az írásbeli szorzás gyakorlása lesz a feladat.
Nagyon ügyesen számolsz!
Csak így tovább!
Büszke vagyok rád! Nóra néni
1. feladat
Végezd el a gyakorló feladatokat!
https://learningapps.org/2553413
https://learningapps.org/4454536
https://learningapps.org/4082166
https://learningapps.org/4010440
2. feladat
Számold ki a matematika gyakorló II. 34. oldalán a 12. feladatot!
Jó munkát kívánok!
Matematika 2020. 05.04. hétfő
Kedves gyerekek!
A mai matematika órán tovább fogjátok gyakorolni az írásbeli összeadást.
1. feladat
Végezd el a gyakorló feladatokat
https://learningapps.org/2606475
https://learningapps.org/2574587
https://learningapps.org/2702060
https://learningapps.org/2732079
2. feladat
Oldd meg a matematika tankönyv (lila) 93. oldalán az 1-2. feladatot!
3. feladat
A matematika gyakorlóban a 91. oldalon végezd el az 1-2-3. feladatot!
Nagyon ügyesen dolgoztál! Gratulálok! Nóra néni
A mai matematika órán tovább fogjátok gyakorolni az írásbeli összeadást.
1. feladat
Végezd el a gyakorló feladatokat
https://learningapps.org/2606475
https://learningapps.org/2574587
https://learningapps.org/2702060
https://learningapps.org/2732079
2. feladat
Oldd meg a matematika tankönyv (lila) 93. oldalán az 1-2. feladatot!
3. feladat
A matematika gyakorlóban a 91. oldalon végezd el az 1-2-3. feladatot!
Nagyon ügyesen dolgoztál! Gratulálok! Nóra néni
Testnevelés 2020.05.04-05.
Kedves gyerekek!
Ezen a héten minden napra egy-egy
tartásjavító tornafeladatot kaptok. Lassan 2 hónapja dolgoztok a számítógépek,
telefonok előtt, így a gerincetek egészségét ezekkel a gyakorlatokkal
megőrizhetitek.
Május
4. Hétfő
Tartásjavító
torna
Kiinduló
helyzet:
Úgy üljünk a széken, hogy a csípő és a térd derékszöget zárjanak be, a talpak a
földön nyugodjanak. Támlának nem dőlve, egyenes testtartással, kényelmesen
ülünk. Karok csípő mellett lógnak. Minden gyakorlatot 8-10-szer
ismételjünk!
1. Vállakat húzzuk hátra, lapockákat közelítjük,
zárjuk, közben orron mély lélegzetet veszünk. Majd engedjük vissza a vállunkat,
lazítunk és szájon fújjuk ki a levegőt.
2. Ülésben húzzuk ki magunkat, tenyerünket fektessük a
combunkra, majd végezzünk vállkörzést hátra, majd előre!
3. Összekulcsolt ujjakkal (kifordított tenyér) páros
kézkörzés a testünk előtt balra, majd jobbra (mintha rajzolnánk egy nagy hasat
magunknak).
5. Kezünket tegyük a vállunkra. Végezzünk vállkörzést
előre, majd hátra.
6. Karok magastartásban. Bal karral nyújtózunk
felfelé, majd vissza. Jobb karral nyújtózunk felfelé, majd vissza.
Május
5. Kedd
Nyaktorna
1. Nagyon finoman fej előre hajtása (áll érinti a
mellkast), majd fej vissza középig (hátra nem hajtjuk a fejet).
2. Szintén óvatosan fejfordítás jobbra és balra (a
hossztengely mentén).
3. Fej hajítása balra, majd lent átgörgetése jobbra
(áll érinti a mellkast), majd vissza görgetés a baloldalra. (hátra nem)
4. Balra
hajlítás - vissza
Előre
bólintás - vissza
Jobbra
hajlítás - vissza
Ismét
előre bólintás- vissza
5. Bukfenc előre-hátra
6. Fejállás
7. Tarkóállás (gyertya)
Magyar nyelv és irodalom MINDENKINEK 2020. 05.04. hétfő
Kedves gyerekek!
A mai magyar órán Rigó Béla : Naptár című versével fogsz megismerkedni és a hozzá kapcsolódó feladatokat oldd meg kérlek!
Nagyölelés mindenkinek! Nóra néni
1. feladat
Rigó Béla: Naptár
Január: hó, hó, hónapok.
Benéznek sorba: itt vagyok.
Február: szél, szél, széles ég.
Csatorna ontja énekét.
Március: rügy, rügy, rügy fakad.
Tarka virágok, madarak.
Április: por, por, záporok.
Pocsolya, tenger háborog.
Május: majális. Dong a lomb.
Harangvirág és nagykolomp.
Június: tűz, tűz, tűz a nap.
Aranybúzában gép arat.
Július: víz, víz, vízesés.
A tó, a táj, a nyár mesés.
Augusztus: ég, ég, kék terem.
Dinnyék. Meglékelt végtelen.
Szeptember: légy, légy, légy te bölcs.
Sok iskolás és sok gyümölcs.
Október: szűr, szűr, szép szüret.
Korábban jön a szürkület.
November: köd, köd, lusta köd.
Mögüle tréfás ág bököd.
December: zúz, zúz, zúzmarát.
Az év kisöpri udvarát.
2. feladat
Végezd el ezt a vershez kapcsolódó feladatot is!
https://learningapps.org/6600450
3. feladat
Nézd meg ezt a kisfilmet, amelyben Rigó Béla költő beszél.
https://www.youtube.com/watch?v=BjxLWGR9JUE
4. feladat
Írd le a füzetedbe néhány szóval, hogy a hónapokhoz milyen érzést, gondolatot kapcsol a költő!
5. feladat
Készíts rajzos naptárt a vers alapján!
6. feladat Zolika, Mili, Adrián, Ferike!
Alakítsd át a vers részleteit, úgy, hogy találós kérdést tudj feltenni és írd le a füzetbe!
pl.: Mikor söpri ki az év az udvarát? Mikor takarít? (december)
A mai magyar órán Rigó Béla : Naptár című versével fogsz megismerkedni és a hozzá kapcsolódó feladatokat oldd meg kérlek!
Nagyölelés mindenkinek! Nóra néni
1. feladat
Rigó Béla: Naptár
Január: hó, hó, hónapok.
Benéznek sorba: itt vagyok.
Február: szél, szél, széles ég.
Csatorna ontja énekét.
Március: rügy, rügy, rügy fakad.
Tarka virágok, madarak.
Április: por, por, záporok.
Pocsolya, tenger háborog.
Május: majális. Dong a lomb.
Harangvirág és nagykolomp.
Június: tűz, tűz, tűz a nap.
Aranybúzában gép arat.
Július: víz, víz, vízesés.
A tó, a táj, a nyár mesés.
Augusztus: ég, ég, kék terem.
Dinnyék. Meglékelt végtelen.
Szeptember: légy, légy, légy te bölcs.
Sok iskolás és sok gyümölcs.
Október: szűr, szűr, szép szüret.
Korábban jön a szürkület.
November: köd, köd, lusta köd.
Mögüle tréfás ág bököd.
December: zúz, zúz, zúzmarát.
Az év kisöpri udvarát.
2. feladat
Végezd el ezt a vershez kapcsolódó feladatot is!
https://learningapps.org/6600450
3. feladat
Nézd meg ezt a kisfilmet, amelyben Rigó Béla költő beszél.
https://www.youtube.com/watch?v=BjxLWGR9JUE
4. feladat
Írd le a füzetedbe néhány szóval, hogy a hónapokhoz milyen érzést, gondolatot kapcsol a költő!
5. feladat
Készíts rajzos naptárt a vers alapján!
6. feladat Zolika, Mili, Adrián, Ferike!
Alakítsd át a vers részleteit, úgy, hogy találós kérdést tudj feltenni és írd le a füzetbe!
pl.: Mikor söpri ki az év az udvarát? Mikor takarít? (december)
Környezetismeret 05. 03. hétfő
Kedves gyerekek!
Remélem mindenkinek nagyon jól telt a hosszú hétvége, és pihentetek sokat. Már nem sok van hátra ebből a tanévből, ezért kérlek, még egy kicsit húzzunk bele. Ígérem, hogy a környezetismeret nem lesz továbbra sem nehéz.
1., Nyisd ki a füzetedet, és másold be a címet a füzetedbe!
A mező növényei
2., Most nézd meg a következő kisfilmet!
https://www.youtube.com/watch?v=soNXK4jFxvI
3., Ezek után még írunk egy kicsit a füzetedbe, másold le, és tanuld meg!
Remélem mindenkinek nagyon jól telt a hosszú hétvége, és pihentetek sokat. Már nem sok van hátra ebből a tanévből, ezért kérlek, még egy kicsit húzzunk bele. Ígérem, hogy a környezetismeret nem lesz továbbra sem nehéz.
1., Nyisd ki a füzetedet, és másold be a címet a füzetedbe!
A mező növényei
2., Most nézd meg a következő kisfilmet!
https://www.youtube.com/watch?v=soNXK4jFxvI
3., Ezek után még írunk egy kicsit a füzetedbe, másold le, és tanuld meg!
A rét, a legelő és a szántóföld közös neve: mező.
A mezőn kevés a fa, ezért alig van árnyék. A napfényes mezőn sokféle fű és vadvirág nőhet.
A rétet lekaszálják, a friss füvet megszárítják. A száraz fű neve széna, ezt az állatoknak adjuk táplálékként.
A legelőn állatokat legeltetnek.
A szántóföldön az ember haszonnövényeket termel (pl. búza, kukorica, napraforgó).
4., Nézd meg ezeket a képeket!
Ez itt a rét:
Ez itt a legelő:
Ez itt a szántóföld:
5., Befejezésképpen választanod kell, hogy mit rajzolsz a füzetedbe: rétet, legelőt (legyenek rajta állatok) vagy szántóföldet (rajzolhatsz traktort is)!
6., Kinyithatod a tankönyvedet a 108-109. oldalon, és ott is megnézheted a képeket. Más dolgod most nincs a könyvedben.
Várom a füzetedről a fényképet (vázlat bemásolása, és rajz készítése).
Mára ennyi, szerdán a mező állataival folytatjuk.
Puszillak benneteket, ügyesek vagytok! Kati néni
A mezőn kevés a fa, ezért alig van árnyék. A napfényes mezőn sokféle fű és vadvirág nőhet.
A rétet lekaszálják, a friss füvet megszárítják. A száraz fű neve széna, ezt az állatoknak adjuk táplálékként.
A legelőn állatokat legeltetnek.
A szántóföldön az ember haszonnövényeket termel (pl. búza, kukorica, napraforgó).
4., Nézd meg ezeket a képeket!
Ez itt a rét:
Ez itt a legelő:
Ez itt a szántóföld:
5., Befejezésképpen választanod kell, hogy mit rajzolsz a füzetedbe: rétet, legelőt (legyenek rajta állatok) vagy szántóföldet (rajzolhatsz traktort is)!
6., Kinyithatod a tankönyvedet a 108-109. oldalon, és ott is megnézheted a képeket. Más dolgod most nincs a könyvedben.
Várom a füzetedről a fényképet (vázlat bemásolása, és rajz készítése).
Mára ennyi, szerdán a mező állataival folytatjuk.
Puszillak benneteket, ügyesek vagytok! Kati néni
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)