2020. május 4., hétfő

Környezetismeret Mili, Zoli 2020. 05.04. hétfő

Kedves gyerekek!

A mai környezetismert órán tovább folytatjuk a nagytájak tanulását!
Nyisd ki a tankönyvedet a 26-27. oldalon a munkafüzetedet a 28-29. oldalon.

1. feladat

Mutasd meg a térképen a nagytájakat!

https://learningapps.org/2102405

2. feladat

Nézd meg a kisfilmet ami a Dunántúli-középhegységről szól.

https://www.youtube.com/watch?v=w39Fb9VDaVc

3. feladat

Olvasd el a tankönyved 26. oldalán az 1-2. részt

4. feladat
Oldd meg a munkafüzet 28-29. oldalán az 1-2-3. feladatot!


Ügyesen dolgoztál mai is! Büszke vagyok rád!                                   Nóra néni


Zolika matematika 2020. 05.04. hétfő

Kedves Zolika!

A mai matematika órán az írásbeli szorzás gyakorlása lesz a feladat.
Nagyon ügyesen számolsz!
Csak így tovább!

Büszke vagyok rád!                                             Nóra néni

1. feladat

Végezd el a gyakorló feladatokat!

https://learningapps.org/2553413

https://learningapps.org/4454536

https://learningapps.org/4082166

https://learningapps.org/4010440

2. feladat

Számold ki a  matematika gyakorló II. 34. oldalán a 12. feladatot!


Jó munkát kívánok!

Matematika 2020. 05.04. hétfő

Kedves gyerekek!

A mai matematika órán tovább fogjátok gyakorolni az írásbeli összeadást.

1. feladat
Végezd el a gyakorló feladatokat

https://learningapps.org/2606475

https://learningapps.org/2574587

https://learningapps.org/2702060

https://learningapps.org/2732079

2. feladat

Oldd meg a matematika tankönyv (lila) 93. oldalán az 1-2. feladatot!

3. feladat

A matematika gyakorlóban a 91. oldalon végezd el az 1-2-3. feladatot!


Nagyon ügyesen dolgoztál!       Gratulálok!                                       Nóra néni

Testnevelés 2020.05.04-05.

Kedves gyerekek! 

Ezen a héten minden napra egy-egy tartásjavító tornafeladatot kaptok. Lassan 2 hónapja dolgoztok a számítógépek, telefonok előtt, így a gerincetek egészségét ezekkel a gyakorlatokkal megőrizhetitek.

Május 4. Hétfő

Tartásjavító torna
Kiinduló helyzet: Úgy üljünk a széken, hogy a csípő és a térd derékszöget zárjanak be, a talpak a földön nyugodjanak. Támlának nem dőlve, egyenes testtartással, kényelmesen ülünk. Karok csípő mellett lógnak. Minden gyakorlatot 8-10-szer ismételjünk!

1. Vállakat húzzuk hátra, lapockákat közelítjük, zárjuk, közben orron mély lélegzetet veszünk. Majd engedjük vissza a vállunkat, lazítunk és szájon fújjuk ki a levegőt.
2. Ülésben húzzuk ki magunkat, tenyerünket fektessük a combunkra, majd végezzünk vállkörzést hátra, majd előre!
3. Összekulcsolt ujjakkal (kifordított tenyér) páros kézkörzés a testünk előtt balra, majd jobbra (mintha rajzolnánk egy nagy hasat magunknak).
5. Kezünket tegyük a vállunkra. Végezzünk vállkörzést előre, majd hátra.
6. Karok magastartásban. Bal karral nyújtózunk felfelé, majd vissza. Jobb karral nyújtózunk felfelé, majd vissza.

Május 5. Kedd

Nyaktorna
1. Nagyon finoman fej előre hajtása (áll érinti a mellkast), majd fej vissza középig (hátra nem hajtjuk a fejet).
2. Szintén óvatosan fejfordítás jobbra és balra (a hossztengely mentén).
3. Fej hajítása balra, majd lent átgörgetése jobbra (áll érinti a mellkast), majd vissza görgetés a baloldalra. (hátra nem)
4.   Balra hajlítás - vissza
      Előre bólintás - vissza
      Jobbra hajlítás - vissza
      Ismét előre bólintás- vissza
5. Bukfenc előre-hátra
6. Fejállás
7. Tarkóállás (gyertya)

Magyar nyelv és irodalom MINDENKINEK 2020. 05.04. hétfő

Kedves gyerekek!

A mai magyar órán Rigó Béla : Naptár című versével fogsz megismerkedni és a hozzá kapcsolódó feladatokat oldd meg kérlek!

Nagyölelés mindenkinek!                  Nóra néni

1. feladat
Rigó Béla: Naptár

Január: hó, hó, hónapok.
Benéznek sorba: itt vagyok.
Február: szél, szél, széles ég.
Csatorna ontja énekét.
Március: rügy, rügy, rügy fakad.
Tarka virágok, madarak.
Április: por, por, záporok.
Pocsolya, tenger háborog.
Május: majális. Dong a lomb.
Harangvirág és nagykolomp.
Június: tűz, tűz, tűz a nap.
Aranybúzában gép arat.
Július: víz, víz, vízesés.
A tó, a táj, a nyár mesés.
Augusztus: ég, ég, kék terem.
Dinnyék. Meglékelt végtelen.
Szeptember: légy, légy, légy te bölcs.
Sok iskolás és sok gyümölcs.
Október: szűr, szűr, szép szüret.
Korábban jön a szürkület.
November: köd, köd, lusta köd.
Mögüle tréfás ág bököd.
December: zúz, zúz, zúzmarát.
Az év kisöpri udvarát.  

2. feladat

Végezd el ezt a vershez kapcsolódó feladatot is!

https://learningapps.org/6600450

3. feladat
Nézd meg ezt a kisfilmet, amelyben Rigó Béla költő beszél.

https://www.youtube.com/watch?v=BjxLWGR9JUE

4. feladat
Írd le a füzetedbe néhány szóval, hogy a hónapokhoz milyen érzést, gondolatot kapcsol a költő!

5. feladat
Készíts rajzos naptárt a vers alapján!

6. feladat Zolika, Mili, Adrián, Ferike!
Alakítsd át a vers részleteit, úgy, hogy találós kérdést tudj feltenni és írd le a füzetbe!

pl.: Mikor söpri ki az év az udvarát? Mikor takarít? (december)

Környezetismeret 05. 03. hétfő

Kedves gyerekek!

Remélem mindenkinek nagyon jól telt a hosszú hétvége, és pihentetek sokat. Már nem sok van hátra ebből a tanévből, ezért kérlek, még egy kicsit húzzunk bele. Ígérem, hogy a környezetismeret nem lesz továbbra sem nehéz.

1., Nyisd ki a füzetedet, és másold be a címet a füzetedbe!
A mező növényei

2., Most nézd meg a következő kisfilmet!
https://www.youtube.com/watch?v=soNXK4jFxvI

3., Ezek után még írunk egy kicsit a füzetedbe, másold le, és tanuld meg!

A rét, a legelő és a szántóföld közös neve: mező.
A mezőn kevés a fa, ezért alig van árnyék. A napfényes mezőn sokféle fű és vadvirág nőhet.

A rétet lekaszálják, a friss füvet megszárítják. A száraz fű neve széna, ezt az állatoknak adjuk táplálékként.
A legelőn állatokat legeltetnek.
A szántóföldön az ember haszonnövényeket termel (pl. búza, kukorica, napraforgó).


4., Nézd meg ezeket a képeket!
Ez itt a rét:
Rét – Wikipédia

Ez itt a legelő:legelő Archives - Marhalevél.hu

Ez itt a szántóföld:Szántóföld | 3. oldal | Agrárium, mezőgazdaság és élelmiszeripar

5., Befejezésképpen választanod kell, hogy mit rajzolsz a füzetedbe: rétet, legelőt (legyenek rajta állatok) vagy szántóföldet (rajzolhatsz traktort is)!

6., Kinyithatod a tankönyvedet a 108-109. oldalon, és ott is megnézheted a képeket. Más dolgod most nincs a könyvedben.

Várom a füzetedről a fényképet (vázlat bemásolása, és rajz készítése).
Mára ennyi, szerdán a mező állataival folytatjuk.
Puszillak benneteket, ügyesek vagytok! Kati néni