2020. május 14., csütörtök

Környezetismeret 05. 14. csütörtök

Kedves Gyerekek!

Tegnap már megismerkedtünk azokkal az állatokkal, amelyek a vízben vagy a vízparton élnek.
Ma egy kicsit bővítjük a tudásunkat.

1., Nézd meg, hogy milyen sokféle hal létezik. A testfelépítésük viszont ugyan olyan, kérlek jegyezd meg! Olvasd el a sárga keretes részt, és másold le a füzetedbe. Tanuld meg!



2., A következő feladatban képeket látsz. Nézd meg alaposan! Az első képen egy szép, tiszta vizű vízpartot, a többi képen sajnos szennyezet vizet és vízpartot figyelhetsz meg. Szerinted miért kell óvni a környezetünket a vízben és a vízparton is? Meséld el a szüleidnek. Ha nem tudod erre a kérdésre a választ, akkor olvasd el a képek alatt lévő sárga keretes részt, és jegyezd is meg! Az első három mondatot még másold be a füzetedbe a sárga keretes részből!



3., Végezetül szeretnék egy kicsit játszani veletek. A feladatban vízben vagy vízparton élő állatok testrészeit mutatom nektek. Kitalálod, hogy melyik csoportba tartoznak? :)
Amit látnod kell a képeken: 
- gólya csőre,
- hattyú feje,
- tőkésréce lába,
- levelibéka lába,
- vízisikló feje,
- vízisikló nyelve,
- szitakötő feje,
- szitakötő szárnya,
- szúnyog szájszerve,
- harcsa bajusza, 
- keszeg úszója,
- halpikkely,
- hód lapátfarka,
- vidra orra,
- vidra foga.

Hajrá!

Nagyon ügyesek voltatok egész héten! 
Jó pihenést kívánok a hétvégére! 
Puszillak benneteket: Kati néni